برپایی ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران پیاده در مشهد

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: برنامه‌های پایان ماه صفر در چند بخش محوری شامل راه‌اندازی پایگاه‌های استقبال از زائر، خدمت‌رسانی شهری و مباحث حمل‌ونقل برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم استقبال بهتری از زائران داشته باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدجلیل بامشکی در خصوص برنامه‌های شهرداری در دهه پایانی صفر، اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌ها می‌توان به راه‌اندازی ایستگاه‌های استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و ورود حدود ۸۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد به شکل گسترده‌تر، ایستگاه‌های ویژه‌ای در ورودی شهر برپا و ۱۲ خدمت عمومی و ۱۴ خدمت تخصصی به زائران و مجاوران مشهدالرضا (ع) با مشارکت تشکل‌ها، کارکنان داوطلب مدیریت شهری، خادمان افتخاری و نیروهای مردمی ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: شهرداری بستری فراهم کرده است تا خدمت‌رسانی‌ها به نحو مطلوب انجام شود، اما به طور مستقیم به موضوع ورود پیدا نمی‌کند و از ظرفیت‌های مردمی و تشکلی بهره‌مند خواهد شد؛ در حال حاضر ایستگاه‌های استقبال از زائر سواره نیز در ورودی‌های محورهای نیشابور و قوچان برقرار است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای اسکان موقت و اضطراری زائران در ایام پایانی ماه صفر، تصریح کرد: ساختمان‌ها و مراکزی که در اختیار شهرداری قرار دارد، برای اسکان موقت زائران پیاده در روزهای پایانی دهه آخر صفر آماده و تجهیز می‌شود، همچنین ۲۰ سالن ورزشی در حالت آماده‌باش برای اسکان اضطراری آماده می‌شود تا اگر ظرفیت اسکان موقت تکمیل شد، این سالن‌ها بر اساس اولویت در اختیار زائران قرار گیرد.

بامشکی ادامه داد: ایستگاه‌های صلواتی یا ایستگاه‌های ویژه‌ای نیز در سطح شهر برپا خواهد شد که اکثر آن توسط هیئت‌ها، مساجد و تشکل‌ها برپا می‌شود، شهرداری نیز ایستگاه‌های ویژه‌ای در محورهای مواصلاتی منتهی به حرم مطهر رضوی مانند میدان شهدا ایجاد می‌کند، بنابراین فضاهایی در اختیار هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی مشهدی و حتی کشوری که آماده خدمت‌رسانی در این ایستگاه‌ها هستند، برای خدمات‌رسانی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در مسیرهای منتهی به حرم نیز سرویس‌های بهداشتی سیار جهت سهولت دسترسی شهروندان و زائران ایجاد می‌شود، همچنین برنامه‌ریزی‌هایی در بخش حمل‌ونقل صورت گرفته است تا با توجه به محدودیت‌های ترافیکی، سرویس‌دهی در این روزها به وسیله اتوبوس، تاکسی و مترو با افزایش ساعت کاری و تقویت خطوط پوشش داده شود و تشرف به حرم‌مطهر رضوی به راحتی صورت گیرد.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این معاونت تصریح کرد: علاوه بر اکران شهری، تبلیغات و فضاآرایی محیطی همچون سیاه‌پوش کردن و مزین کردن فضاها به احادیث رضوی، برپایی گروه‌های تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی نیز از برنامه‌هایی است که در این ایام اجرا خواهد شد، همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی، تجمع ملیت‌های مختلف و برپایی نمایشگاه عکسی از اربعین تا انتهای ماه صفر از دیگر برنامه‌های مربوط به این ایام است.

وی گفت: در تمام ایستگاه‌ها غرفه خدمات درمانی و بهداشت و سلامت استقرار یافته است و خادمان افتخاری پزشک و پرستار در این غرفه‌ها حضور دارند، مرکز پزشکی شهرداری مشهد نیز در این ایام فعال خواهد بود تا اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی زائران در خصوص مسائل بهداشتی و توزیع اقلام درمانی مورد نیاز انجام شود.

کد خبر 596921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.