برپایی موکب شورای شهرهای البرز در عمود ۸۰۱

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج از برپایی موکب اختصاصی در عمود ۸۰۱ برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی (ع) توسط شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی در جلسه هم‌اندیشی رؤسای فرهنگی شوراهای اسلامی استان البرز که روز سه‌شنبه _بیست‌وپنجم مردادماه_ به منظور برنامه‌ریزی برپایی موکب به مناسبت ایام اربعین حسینی که با حضور رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهرهای استان البرز در مجموعه میلاد شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار به همت مجموعه‌های مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر استان البرز به صورت مجزا در پیاده‌روی اربعین موکب برپا می‌کنند.

وی افزود: افراد در موکبی که با حضور نیروهای زیرمجموعه مدیریت شهری برپا خواهد شد، در راستای اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان و امور فرهنگی فعالیت خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی اربعین بعد از دو سال وقفه، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود، مردم امسال حضور حداکثری داشته باشند و در این مراسم معنوی و بزرگ‌ترین همایش سیاسی و مذهبی شرکت کنند.

وی در خصوص لزوم پشتیبانی فرهنگی از پدیده پیاده‌روی اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین در به تصویر کشیدن جایگاه عاشورا و مهدویت، بیشتر از هر اقدام فرهنگی و هنری تأثیرگذار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، خاطرنشان کرد: آثار و برکات اربعین دارای جنبه‌ها و ابعاد متعدد و مختلفی فرهنگی و اعتقادی است و علاوه‌بر اثرات معنوی در تمام افرادی که رهسپار این سفر می‌شوند، کارکردهای گسترده اجتماعی و بازتاب جهانی دارد.

کد خبر 596872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.