تعادل بازار خودروهای خارجی با عرضه در بورس

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: بازار خودروهای خارجی با ورود به بورس کالا، شفاف و متعادل می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سنا، ابراهیم جمیلی اظهار کرد: علاوه بر خودروهای داخلی باید نسبت به عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا هم اقدام کرد، چراکه شفافیت و رقابت، نیاز کل بازار خودرو است.

وی تصریح کرد: ورود ایران‌خودرو و سایپا یا هر خودروساز دیگری به بورس کالا، می‌تواند اقدام مؤثری باشد؛ زیرا باعث ایجاد شفافیت و رقابت شده و رقابت هم در کیفیت و هم در قیمت محصول مؤثر است.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با بیان اینکه استمرار عرضه و البته کنار گذاشتن کامل رویکرد قیمت‌گذاری دستوری دو شرط اصلی برای تحقق اهداف ورود خودرو به بورس کالا است، گفت: موضوع مهم دیگر علاوه بر ورود خودروهای داخلی به بورس کالا، این است که امکان عرضه محصول‌های وارداتی هم در بورس کالا ایجاد شود و افرادی که خودرو وارد کردند بتوانند به راحتی محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند، زیرا این امر باعث ایجاد شفافیت و رقابت در کل بازار می‌شود.

جمیلی اظهار کرد: قیمت خودروهای خارجی که درحال‌حاضر افزایش پیدا کرده است با ورود به بورس کالا و شفافیت کامل، قطعاً متعادل می‌شود و به دولت پیشنهاد می‌شود از این ظرفیت بازار سرمایه نهایت بهره را ببرد.

وی گفت: با توجه به قیمت خودرو و ارز، دولت می‌تواند مالیات خود را به دلیل عرضه در بورس کالا به صورت واقعی دریافت کند، یعنی هم درآمد دولت واقعی و شفاف شده و هم مردم دیگر به خودرو به عنوان کالایی سرمایه‌ای نگاه نمی‌کنند و هر کسی که نیاز به خودرو داشته باشد، اقدام به خرید می‌کند.

کد خبر 596861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.