اعزام آتش‌نشانان قزوین به بیش از ۱۰۰۰ ماموریت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از اجرای ۱۷۱۸ مورد عملیات در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

قدیر موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی قزوین در پنج ماهه نخست سال جاری با انجام ۱۷۱۸ مورد عملیات برای حفظ ایمنی شهروندان اقدام کرد در حالی که کل عملیات‌های سال گذشته این سازمان ۳۲۸۰ مورد ثبت شده است.

وی افزود: از مجموع این مأموریت‌ها ۷۰۷ مورد آتش‌سوزی و ۱۰۱۱ مورد مربوط به عملیات‌های مختلف بوده است؛ در این حوادث ۳۳ نفر فوت و ۵۲۱ نفر نجات پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: از ۷۰۷ مورد آتش‌سوزی، ۱۰۲ مورد مربوط به منزل مسکونی، ۳۰ مورد مغازه و محل کسب و کار، ۵۴ مورد وسایل نقلیه، ۳۹۸ مورد مراتع و علف‌های هرز و سایر موارد مربوط به انبارها و بارانداز بوده است و طی این عملیات‌ها یک نفر فوت، ۳۷ نفر مجروح و ۱۰ نفر نجات یافته‌اند.

موسی‌خانی با بیان اینکه حوادث آسانسور بیشترین گزارش‌ها را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: طی این مدت ۱۹۶ نفر در آسانسور محبوس شده‌اند، تعداد تصادفات جاده‌ای ۵۰ مورد، سقوط در چاه ۹ مورد، ریزش ساختمان ۱۹ مورد و واژگونی خودرو ۴۰ مورد بوده است. دو دستگاه خودرو به داخل کانال سقوط کرده و چهار مورد برق گرفتگی در عملیات‌های سازمان آتش‌نشانی ثبت شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به فصل گرما و استفاده از کولر آبی، شهروندان از ایمنی بودن دستگاه‌های برقی اطمینان پیدا و در صورت نیاز از سازمان آتش‌نشانی مشاوره رایگان دریافت کنند.

کد خبر 596834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.