خرید تضمینی ۴,۹۳۷ میلیارد ریال گندم از کشاورزان

با عاملیت بانک کشاورزی تا پایان بیست‌وسوم مرداد ماه بیش از ۴۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم به ارزش چهار هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال به صورت تضمینی از کشاورزان استان اصفهان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از آغاز فصل خرید گندم ۳۹ مرکز خرید در استان با مشارکت سازمان غله و شرکت‌های تعاونی روستایی از طریق سامانه جامع الکترونیکی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی ۴۲ هزار و ۸۱۰ تن گندم در قالب ۸,۰۰۰ محموله از کشاورزان خریداری کرده‌اند.

رضا جمشیدیان مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: تا امروز مبلغ سه هزار و ۶۹۷ میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد وجه گندم خریداری شده، به حساب گندمکاران واریز شده و عملیات پرداخت همچنان ادامه دارد.

ارزش وزنی گندم خریداری شده از کشاورزان اصفهانی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته صد درصد رشد داشته که نشان دهنده استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم است.

ابتدای سال جاری هیأت دولت قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۱۵ هزار ریال تعیین کرد. این رقم سال گذشته معادل ۷۵ هزار ریال به ازای هر کیلو بود.

کارشناسان پیش بینی کرده‌اند رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی خرید تضمینی هم می‌تواند در افزایش تولید گندم و خود کفایی مؤثر باشد و هم می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند.

کد خبر 596815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.