نحوه نگهداری گل «بنجامین»

یک کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی گفت: جهت تامین رطوبت گیاه «بنجامین» می‌توانید یک ظرف آب در نزدیکی آن قرار دهید تا با تبخیر سطحی رطوبت گیاه تامین شود.

زهره حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بنجامین به نور فراوان اما غیرمستقیم نیاز دارد؛ کمبود نور باعث ریزش برگ‌ها و از طرف دیگر نور مستقیم آفتاب باعث سوختگی برگ‌های بنجامین می‌شود. به منظور نگهداری از بنجامین در منزل توصیه می‌شود این گیاه را در محیط دارای نور زیاد مانند پشت پنجره شرقی قرار دهید.

وی افزود: گیاه بنجامین به سرمای بیش از حد حساس است؛ این گیاه در دمای ۱۵ الی ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌تواند بهترین طراوت را داشته باشد. به نظر می‌رسد که دمای اتاق برای این گیاه کاملاً مناسب است. استفاده از آب ولرم برای گیاه مطلوب‌ترین حالت است، زیرا آب سرد برای این گیاه مضر است. برای آبیاری گیاه بنجامین بهتر است ابتدا آب را از قبل در جایی ساکن قرار دهید تا املاح آن ته‌نشین شود. قبل از هر بار آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود، سپس اقدام به آبیاری کنید. میزان مناسب برای آبیاری در تابستان حداکثر هفته‌ای دو بار و در زمستان یک هفته تا ۱۰ روز یک بار است.

این کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی اضافه کرد: جهت تأمین رطوبت گیاه بنجامین می‌توانید یک ظرف آب در نزدیکی آن قرار دهید تا با تبخیر سطحی رطوبت گیاه تأمین شود. جهت تأمین رطوبت می‌توانید هفته‌ای دو مرتبه آب را روی برگ‌های بنجامین اسپری کنید. در صورت ظاهر شدن لکه‌های قهوه‌ای روی برگ، غبارپاشی را متوقف کنید و برای گیاه جزیره بسازید. مقدار آب اسپری شده نباید زیاد باشد (در حد نشستن شبنم بر برگ‌ها کافی است).

وی تصریح کرد: کوددهی باعث شادابی و کمک به رشد بنجامین می‌شود. توصیه می‌شود گیاه بنجامین را فقط در فصل رشد که از اوایل بهار تا اوایل پاییز است، کوددهی کنید و فصل پاییز و زمستان به گیاه استراحت دهید. برای کوددهی گیاه بنجامین بهتر است هر سه هفته یک بار از کود مخصوص بنجامین و یا کود مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. در فصل رشد یعنی بهار و تابستان می‌توانید برای افزایش رشد گیاه بنجامین هر چند هفته یا هر ماه از کودهای مخصوص گیاهان مانند کود npk استفاده کنید. بهتر است از کودهای ارگانیک برای مثل «ورمی‌کمپوست» استفاده کنید.

حسنی افزود: گیاه بنجامین به خاکی سبک با زهکشی بالا نیاز دارد و از خاک خیلی مرطوب و باتلاقی بیزار است. برای ایجاد خاک مناسب رشد بنجامین می‌توانید ۲۰ درصد ماسه، ۲۰ درصد ورمی کمپوست، ۴۰ درصد خاک برگ، ۱۰ درصد خاک باغچه و ۱۰ درصد پوست برنج استفاده کنید.

کد خبر 596784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.