نحوه نگهداری گل «برگ‌عبایی»

یک کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی گفت: گل «برگ‌عبایی» را از تابش مستقیم آفتاب و سرمای زمستان دور نگهدارید. برای تمیز کردن برگ‌های این گیاه هرگز از براق کننده‌های شیمیایی استفاده نکنید؛ بلکه برگ‌های آن را هفته‌ای یک‌بار با استفاده از اسفنج یا پارچه تمیز نم‌دار، به آرامی تمیز کنید.

زهره حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: «برگ‌عبایی» یک گیاه مقاوم و کم‌توقع است؛ این فاکتورها در کنار ظاهر جذاب آن باعث شده است یک گیاه پرطرفدار در بین گیاهان آپارتمانی باشد. «برگ‌عبایی» نسبت به خاک خشک یا خیلی خیس و باتلاقی حساس است، بنابراین زمانی که سطح خاک گلدان این گیاه حالت خشک پیدا کرد، بهتر است آن را آبیاری کنید. بهتر است این گیاه را به شکل قطره بارانی آبیاری کنید تا خاک آن به آرامی مرطوب شود. با این حال اگر تکنیک یا وسیله خاصی برای آبیاری قطره بارانی آن سراغ ندارید، آب را به آرامی پای آن بریزید.

وی افزود: گل «برگ‌عبایی» نیاز به نوری متوسط دارد؛ در محیط‌های نیمه‌سایه هم به رشد خود ادامه می‌دهد و نسبت به نور مستقیم آفتاب حساس و باعث سوختن برگ‌های آن خواهد شد. گل برگ عبایی را می‌توانید در قسمتی از خانه که نور غیرمستقیم می‌گیرد، قرار دهید؛ نزدیک به پنجره‌های جنوبی می‌تواند جای مناسبی باشد. این گل نسبت به سرما حساس است، اما در دمای معمولی اتاق یعنی حدود ۲۴ درجه سانتی‌گراد به راحتی دوام می‌آورد و به رشد خود ادامه می‌دهد.

کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی اضافه کرد: برگ عبایی نسبت به رطوبت محیط زیاد حساس نیست؛ با این حال اگر در مناطق گرم و خشک زندگی می‌کنید برای رشد بهتر و شادابی بیشتر برگ عبایی هر چند روز یک‌بار با فاصله آن را غبارپاشی کنید یا یک ظرف آب کنار گلدان آن قرار دهید. گل «برگ‌عبایی» نسبت به خاک حساس است، به طوری که خاک آن باید ph حدود ۵.۵ تا ۵.۶ را داشته باشد و از زهکشی مناسبی برخوردار باشد؛ برای این منظور بهتر است در خاک آن به نسبت مساوی شن و ماسه وجود داشته باشد. ترکیب یک‌سوم ماسه، یک‌سوم خاک باغچه با یک‌سوم کمپوست می‌تواند ترکیب مناسبی برای خاک این گیاه باشد که در کنار آن لازم است از کود برای تقویت خاک استفاده شود.

وی تصریح کرد: آبیاری بیش از حد «برگ‌عبایی» و خاک همیشه خیس باعث پوسیدگی ریشه آن خواهد شد. این گیاه در فصل خواب یعنی پاییز و زمستان به کوددهی نیاز ندارد؛ در طول فصل‌های سرد نیز به آبیاری کمتری احتیاج دارد. هرس این گیاه را به منظور پیشگیری از بروز آفات و بیماری‌ها حتماً با وسایل استریل انجام دهید.

حسنی افزود: گل «برگ‌عبایی» را از تابش مستقیم آفتاب و سرمای زمستان دور نگهدارید. برای تمیز کردن برگ‌های این گیاه هرگز از براق کننده‌های شیمیایی استفاده نکنید؛ بلکه برگ‌های آن را هفته‌ای یک‌بار با استفاده از اسفنج یا پارچه تمیز نم‌دار، به آرامی تمیز کنید.

کد خبر 596781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.