تغییر مسیر ناگهانی عامل ۵ درصد تصادفات برون شهری استان اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان از سهم پنج درصدی تغییر مسیر ناگهانی در بروز تصادفات در راه‌های برون شهری استان از اوایل سال جاری تاکنون خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از علل وقوع حوادث رانندگی، حرکت نکردن بین خطوط و تغییر مسیرهای ناگهانی است که حدود پنج درصد از عوامل تصادفات برون شهری استان از اوایل سال تاکنون مربوط به این موضوع است.

وی افزود: برابر ماده ۱۱۹ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی در راه‌های خط‌کشی شده وسایل نقلیه مکلف هستند بین خطوط حرکت کرده و از آن خارج نشوند و در صورت تصمیم به تغییر مسیر و خروج از یک خط عبوری باید رانندگان با احتیاط کامل و با استفاده از چراغ راهنما و دادن علامت تغییر مسیر دهند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: در صورتی که وسایل نقلیه در بین خطوط حرکت نمایند باعث تسریع خدمات اورژانسی، کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات رانندگی، کاهش مصرف سوخت و افزایش آرامش می‌شود و حوادث هم کاهش پیدا می‌کند.

وی در توصیه به رانندگان تصریح کرد: رانندگان در هنگام تغییر مسیر باید حتماً از راهنما استفاده نمایند و با این اقدام به رانندگان پشت سر خود علامت دهند، بعد با احتیاط کامل اقدام به تغییر مسیر نمایند و همچنین در هنگام خروج از محورهای آزادراهی و بزرگراهی در منتهی‌الیه سمت راست راه قرار بگیرند و سپس اقدام به خروج از راه نمایند.

کد خبر 596715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.