لزوم اهتمام شهرداری‌ها برای استانداردسازی وسایل بازی در سطح شهر

مدیرکل سازمان استاندارد استان مرکزی گفت: نظارت بر استانداردسازی خدمات ملی عمومی، یکی از اولویت‌های اصلی سازمان است و در این زمینه، شهرداری به‌عنوان یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان اصلی موظف است که ایمنی تجهیزات تفریحی و وسایل بازی را تامین کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید میرنظامی امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مردادماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استفاده‌کنندگان از خدمات شهربازی‌ها و پارک‌ها اغلب کودکان هستند و این موضوع اهمیت دوچندان تأمین امنیت وسایل بازی و تجهیزات تفریحی را یادآور می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در زمینه تجهیزات تفریحی و وسایل بازی با یک مشکل بزرگ در سراسر کشور مواجه هستیم و جا دارد تمام شهرداری‌ها برای حل آن اقدام کنند.

مدیرکل سازمان استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: تجهیزات تفریحی و وسایل بازی تا قبل از سال ۸۳ مشمول استاندارد اجباری نمی‌شدند که در این سال دستورالعمل‌های لازم در این زمینه مصوب شد و متأسفانه پس از مدت بسیار زیادی در سال ۹۲ ابلاغ گردید. از همین رو وسایل بازی که پیش از این در پارک‌ها و مکان‌های تفریحی ساخته شده است اغلب ناایمن هستند و به همین دلیل شهرداری‌ها باید در جهت تعویض و استانداردسازی این وسایل اقدام کنند.

میرنظامی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ مورد بازرسی از شهربازی و زمین‌های محصور داشته‌ایم و نیروهای ما به طور شبانه‌روزی به نظارت از وسایل بازی در زمین‌های محصور و غیر محصور می‌پردازند.

کد خبر 596660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.