اینترنت رایگان مدارس در اختیار خانواده‌های کم‌درآمد همیلتون

همیلتون با ارائه خدمات اینترنت خانگی رایگان به خانواده‌های کم‌درآمد، تبعیض‌های موجود برای مشارکت والدین در امور آموزشی فرزندان خود را از بین برد و راه را برای برگزاری کنفرانس‌های مجازی میان والدین و معلمان هموار کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان راه‌اندازی برنامه «ادکانکت (EdConnect)» در سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش‌از ۱۶ هزار دانش‌آموز از قشر کم‌درآمد همیلتون و بیش از ۲۸ هزار نفر از اعضای خانواده آن‌ها در خانه اینترنت رایگان دریافت کرده‌اند. همیلتون این برنامه را در راستای از بین بردن شکاف دیجیتال موجود در سراسر شهر پیاده‌سازی کرد، با این‌وجود مشخص شده است که اجرای آن با مشارکت بیشتر والدین در امور آموزشی فرزندان خود نیز همراه بوده است.

مدیر بازاریابی و ارتباطات شرکت «اینترپرایزسنتر (Enterprise Center)» به‌عنوان یکی از سازمان‌های مجری در راه‌اندازی ادکانکت، این مشارکت را بسیار مهم معرفی کرد چراکه به‌لحاظ تاریخی خانواده‌های کم‌درآمد کمتر می‌توانند درگیر امور آموزشی فرزندان خود باشند و فراهم آمدن دسترسی همه‌جانبه به اینترنت برای دانش‌آموزان و والدین می‌تواند با برطرف کردن شکاف‌های موجود تفاوت میان خانواده‌هایی را که در این امور مشارکت دارند و آن‌هایی که ندارند، از بین ببرد.

برنامه ادکانکت با سرمایه‌گذاری ۷.۹ میلیون دلاری شورای شهر و مدارس سراسر همیلتون، شهر «چاتانوگا (Chattanooga)»، شبکه فیبر نوری منحصربه‌فرد EPB و سایر شرکای دولتی و خصوصی ایجاد و پیاده‌سازی آن در سراسر جامعه به‌واسطه امکانات EPB امکان‌پذیر شد. تحقیقات مقدماتی برای اجرای این طرح طی دو سال توسط محققانی از کالج بوستون و دانشگاه تنسی در چاتاگونا انجام گرفت و نتایج نشان داد که اجرای آن در سطحی وسیع نه‌تنها بر دانش‌آموزان که روی خانواده‌های آن‌ها نیز تأثیر مثبت چشمگیری خواهد داشت.

محققان در این مطالعه دریافتند که وضعیت اتصال پهنای باند یک خانوار قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده برای میزان استفاده والدین از اینترنت محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، برخلاف خانواده‌هایی که به‌طور بالقوه واجد شرایط مشارکت فعالانه در امور آموزشی فرزندان خود بودند اما تمایلی در این زمینه از خود نشان نمی‌دادند، خانواده‌هایی که در تحقیق شرکت کردند از اینترنت رایگان دریافتی برای حمایت یا ارتباط با فرزندان خود در مدارس بهره می‌بردند. نتایج تحقیق همچنین نشان داد که ۹۸ درصد از خانواده‌های ثبت‌نام شده در ادکانکت برای تعامل با مدرسه فرزندانشان و ۸۳ درصد از آن‌ها، برای کسب اطلاعات در مورد پیشرفت تحصیلی آن‌ها از اینترنت دریافتی استفاده می‌کردند.

اینترنت رایگان مدارس در اختیار خانواده‌های کم‌درآمد همیلتون

مدیر عملیاتی اینترپرایزسنتر نکته مهم در این برنامه را انتزاعی نبودن و مشارکت دادن خانواده‌ها به‌صورت کاملاً واقعی عنوان کرد که نشان می‌دهد نهادهای مشارکت‌کننده در پیاده‌سازی طرح تنها به اجرای طرحی تصویب‌شده نپرداخته‌اند بلکه برای راه‌اندازی آن دست به تحقیقات مفید زده و از عملکرد خوب آن اطمینان حاصل کرده‌اند. متخصص مشارکت‌های اجتماعی مدارس همیلتون نیز ادکانکت را برنامه‌ای معرفی کرد که از نظر مشارکت والدین در امور آموزشی فرزندان خود، موفق به حذف تقریبی نابرابری‌های طبقاتی و نژادی شده است.

ادکانکت تقریباً به‌طور کامل شکاف نژادی بین خانواده‌های سفیدپوست، سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار همیلتون را در زمینه نحوه تعامل آن‌ها با مدارس از بین می‌برد و باعث می‌شود این گروه‌ها در سطوح مساوی با مدارس فرزندان خود ارتباط برقرار کنند. از سوی دیگر مطابق با آمار، این برنامه با افزایش قابل‌توجه توانایی خانواده‌های اسپانیایی‌تبار برای برقراری ارتباط با مدارسی همراه بوده است که فرزندان آن‌ها در آن مشغول به تحصیل هستند. ادکانکت همچنین امکان بهره بردن از فرصت‌های مجازی را به مدارس می‌دهد و باعث می‌شود مدارس بیشتری برگزاری جلسات آموزشی شخصی مجازی یا کنفرانس‌های مجازی والدین و معلمان را به مرحله اجرا درآورند که برای بسیاری از خانواده‌ها راه آسان‌تری برای تعامل با مدارس فرزندانشان محسوب می‌شود.

اینترنت رایگان مدارس در اختیار خانواده‌های کم‌درآمد همیلتون

مطالعه انجام شده همچنین نشان داد که ۸۳ درصد از خانواده‌های ثبت‌نام‌شده در ادکانکت از خدمات اینترنتی خود برای تعامل با ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و سلامتی بهره برده و دیگران از آن برای یادگیری مطالب جدید استفاده کرده‌اند. اقدامات خانواده‌ها در این زمینه ممکن است کمی کوچک به‌نظر بیاید اما تغییراتی اساسی و نظام‌مند است و شامل اخذ تصمیمات تغییردهنده زندگی به این دلیل می‌شود که خانواده‌ها با در اختیار داشتن مقداری پول بیشتر می‌توانند اطلاعات بیشتری به‌دست آورند.

همیلتون به‌رغم دستاورد مهمی که در این زمینه داشته است هنوز راهی طولانی برای پیمودن دارد چراکه از ۳۳ هزار دانش‌آموز واجد شرایط برای ثبت‌نام در ادکانکت تنها ۴۰ درصد از آن‌ها ثبت‌نام شده‌اند. علاوه بر این در حال حاضر ثبت‌نام‌ها به‌وسیله تماس تلفنی، پر کردن فرم‌های آنلاین یا کاغذی و شیوه‌هایی از این قبیل انجام می‌گیرد که همیلتون به‌دنبال ساده‌سازی این روند و افزایش شیوه‌هایی است امکان اطلاع‌رسانی در این زمینه را فراهم می‌آورد.

دانش‌آموزان به‌مدت ۱۰ سال یا در طول سال‌های تحصیل خود در مدارس همیلتون واجد شرایط استفاده از امکانات ادکانکت هستند. تأمین‌کنندگان برنامه نیز به‌دنبال تخصیص بودجه اضافی هستند تا خانواده‌ها بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی فرزندشان، در صورت نیاز به استفاده از اینترنت رایگان تخصیص یافته ادامه دهند.

اینترنت رایگان مدارس در اختیار خانواده‌های کم‌درآمد همیلتون

کد خبر 596645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.