آخرین اخبار انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ + مهلت ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون سازمان سنجش

ثبت‌نام داوطلبان رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از روز سه‌شنبه _هجدهم مردادماه_ در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز و تا ساعت ۲۴ یکشنبه _بیست‌وسوم مردادماه_ ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ داوطلبان با توجه به وضعیت مجاز بودن خود، باید نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. یکی از نکات قابل توجه در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ این است که ادغام ثبت‌نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد تغییری در روند انتخاب رشته ایجاد نکرده و علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های سراسری و آزاد باید به صورت جداگانه از طریق سایت‌های sanjesh.org و azmoon.org اقدام نمایند.

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

فرآیند انتخاب رشته متقاضیان مجاز کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از عصر دوشنبه_ هفدهم مردادماه_ آغاز گشت و سازمان سنجش آموزش کشور چند روز پیش از شروع فرآیند انتخاب رشته دفترچه راهنمای دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی را منتشر کرد.

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد

انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری (به جز رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دامپزشکی) از روز _سه‌شنبه هجدهم مردادماه_ آغاز و تا ساعت ۲۴ جمعه _بیست‌وهشتم مردادماه_ ادامه دارد.

داوطلبان لازم است با استفاده از کد دسترسی مندرج در ذیل کارنامه و کد ملی به سامانه وارد شده و پس از پرداخت وجه انتخاب رشته نسبت به انتخاب حداکثر یک‌صد رشته و محل متناسب با گروه آزمایشی مربوطه اقدام کنند.

آخرین مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با آخرین مهلت انتخاب رشته اعلام کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای آن دسته از رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته نیم‌سال اول پذیرش آن‌ها به صورت صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است، تا روز جمعه بیست‌وهشتم مردادماه ادامه دارد.

داوطلبان باید توجه داشته باشند ثبت‌نام پذیرش براساس سوابق تحصیلی به صورت مجزا از انتخاب رشته، رشته‌های با آزمون سراسری است و بیش از ۹۵ درصد رشته/ محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون هستند که در صورت تمایل با مراجعه به سامانه www.azmoon.org می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

همچنین به داوطلبان توصیه می‌شود، ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی، در صورت تمایل و داشتن شرایط با تهیه کارت اعتباری نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

آخرین مهلت ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور ۱۴۰۱

ثبت‌نام داوطلبان رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از روز سه‌شنبه _هجدهم مردادماه_ آغاز شد و تا ساعت ۲۴ یکشنبه _بیست‌وسوم مردادماه_ ادامه دارد. داوطلبانی که متقاضی تحصیل در رشته محل‌های بدون آزمون در دانشگاه‌ها هستند، می‌توانند با توجه به ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط به پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) انتخاب رشته کنند.

کد خبر 596624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 20
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    14 0
    من نتونستم انتخاب رشته کنم سوابق تحصیلی مو نزده بودن ازتون خواهش میکنم تا 25 تمدید کنید خواهش میکنم