گذر از قله موج هفتم کرونا/احتمال کاهشی‌شدن روند بیماری در کشور

عضو ستاد کشوری مقابله با کرونا با اشاره به گذر از قله موج هفتم کرونا، گفت: احتمال موج هشتم کرونا همچنان وجود دارد، اما زمان وقوع آن فعلاً قابل پیش‌بینی نیست؛ از طرفی اگر قرار باشد زیرسویه‌های امیکرون موج‌آفرینی کند، تا حدودی دغدغه ما نسبت به سایر سویه‌ها کمتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای اخیر در حال عبور از موج جدید کرونا هستیم و تعداد شهرهای قرمز کشور و روند ابتلاء و فوت بیماری کرونا کاهش یافته است.

در این باره محمد وجگانی با بیان اینکه به نظر می‌رسد قله موج هفتم را رد کرده باشیم، اظهار می‌کند: نکته مهم این است که موج هفتم به اتمام نرسیده است؛ اما به نظر می‌رسد از پیک یا قله بیماری گذر کرده و شاهد روند کاهشی کرونا در کشور باشیم.

وی درباره پیش‌بینی وضعیت روزهای آتی کرونا در کشور، تصریح می‌کند: انجام واکسیناسیون دزهای یادآور موضوع مهمی است که متأسفانه مردم خیلی این موضوع را جدی نمی‌گیرند، درحالی‌که پس از گذشت شش ماه از تزریق دوز قبلی، تزریق مجدد واکسن به ویژه در افراد بالای ۵۰ سال ضروری است.

عضو ستاد کشوری مقابله با کرونا تصریح می‌کند: آمار واکسیناسیون نسبت به یک ماه قبل هم کاهش یافته و این یک خطر است. مردم باید بدانند ما از رفتار ویروس در امان نیستیم و هر لحظه ممکن است با سویه جدید و سختی مواجه شویم. البته حتی این احتمال هم وجود دارد که یکی از سویه‌های خطرناک قبلی مانند دلتا دوباره فراگیر شود، در چنین شرایطی که سطح ایمنی جامعه کاهش یافته، یکی از مهم‌ترین راهکارها تزریق واکسن کووید ۱۹ است.

احتمال وقوع موج هشتم کرونا

وی ادامه می‌دهد: احتمال موج هشتم کرونا همچنان وجود دارد، اما زمان وقوع آن فعلاً قابل پیش‌بینی نیست. از طرفی اگر قرار باشد هنوز زیرسویه‌های امیکرون موج‌آفرینی کنند تا حدودی دغدغه ما نسبت به سایر سویه‌ها کمتر خواهد بود زیرا تا حدی با آن‌ها آشنا شدیم اما در سایه تکمیل واکسیناسیون می‌توان نگاه مطمئن‌تری نسبت به آینده داشت.

وجگانی، درباره تشکیل کلینیک‌های پساکرونا برای مقابله با عوارض بلندمدت ابتلاء به کووید ۱۹، اظهار می‌کند: کارگروه ویژه‌ای در این زمینه در کمیته علمی تشکیل شده است تا تمام عوارض کرونا مانند عوارض نورولوژیک، روان‌پزشکی، تأثیرات روی ارگان‌های مختلف و معلولیت اعضا بررسی شود، اما هنوز به جمع‌بندی دقیقی نرسیده‌ایم.

وی تصریح می‌کند: پس از گذشت مناسبت‌ها و تجمعات مختلف در روزهای اخیر باید منتظر باشیم تا روند بیماری را رصد کنیم. موضوع حائز اهمیت بعدی راهپیمایی اربعین است که افرادی که قصد این سفر را دارند باید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند؛ این موضوع یک وظیفه انسانی و اخلاقی است تا افراد سبب انتشار بیماری به دیگران نشوند.

کد خبر 596590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.