رفع معضلات حاشیه شهر دغدغه مدیریت شهری مشهد

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد گفت: یکی از محورهای مد نظر کمیسیون در سال دوم فعالیت، اجرایی کردن پروژه‌های کلان، در حاشیه شهر بوده که از جمله آن‌ها پروژه «کنارگذر شمالی» است.

غلامحسین صاحبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه نحوه عملکرد کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر متفاوت با سایر کمیسیون‌ها است، اظهار کرد: کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد ترکیبی از عملکرد تمام کمیسیون‌های تخصصی است.

وی ادامه داد: در صورتی که به دنبال ایجاد خدمات در حاشیه شهر هستیم، باید در تمام حوزه‌‎ها ورود کنیم، این امر به معنای دخالت در انجام وظایف سایر کمیسیون‌ها نیست، بلکه در سایه تعامل و همراهی به بهبود شرایط در حاشیه شهر کمک خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد با اشاره به خلاء محور اجرایی در شهرداری برای پیگیری مصوبات و سیاست‌گذاری‌های حاشیه شهر، تصریح کرد: با تشکیل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، این بازوی اجرایی شکل گرفت؛ علاوه‌بر این برنامه‌هایی جهت مشاوره در حاشیه شهر تعریف شده که بسیار سازنده است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت هم‌فکری و هم‌افزایی در کمیسیون‌ها برای بهبود وضعیت حاشیه شهر، اضافه کرد: تمرکز ویژه و جدی در سال دوم فعالیت و هدف از تاکید بر تعامل، برخورداری تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها از توجیهات کارشناسی و قانونی است.

صاحبی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به پروژه‌های کلان، گفت: تعریف و اجرایی کردن این پروژه‌ها می‌تواند بازخورد بسیار خوبی داشته باشد، از این رو باید چند پروژه در این قالب تعریف شود، از جمله این پروژه‌ها «کنارگذر شمالی» بوده است که گره‌های متعددی از مردم را باز می‌کند و توسعه سرمایه‌گذاری را به ارمغان می‌آورد.

وی گفت: پروژه کنارگذر شمالی از تأکیدات ویژه کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد است که اعتبارات مورد نیاز برای آغاز آن در بودجه امسال دیده شده و باید با تمام توان اجرایی شود.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد با بیان اینکه باید سالانه حداقل دو پروژه کلان فضای سبز در حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی احداث شود، خاطرنشان کرد: در تعامل با مناطق، سرانه‌های خدماتی را مورد بازنگری قرار می‌دهیم تا نقشه راه روشن و مشخصی برای بودجه‌ریزی سال آینده ایجاد شود.

کد خبر 596587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.