مسیرهای دوچرخه‌ با مطالعه احداث شود

شهردار تبریز گفت: احداث مسیرهای ویژه دوچرخه در مسیرگشایی‌ معابر و ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه در تبریز باید به شکل اساسی و با مطالعه انجام شود و کارکرد ترافیکی داشته باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار درخصوص بررسی مصوبات کمیسیون ورزش و جوانان با موضوع احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری، اظهار کرد: این موضوع جزو موارد ارزشمندی است که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد، اما تبریز خصوصیات خاصی نسبت به شهرهای دیگر دارد.

وی ادامه داد: در طرح قبلی مسیرهای دوچرخه که از خیابان شریعتی تا میدان شهید بهشتی کار شده بود، حتی یک دوچرخه نیز تردد نداشت و به همین دلیل لازم است تا مطالعات و بررسی دقیق در این خصوص صورت بگیرد.

شهردار تبریز تاکید کرد: ابتدا باید طول سفر و مسیر سفر مشخص و برنامه مربوطه طراحی شود و طرح مسیر شرق به غرب نیز باید به‌صورت اساسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسیرهای دوچرخه قابل احیا در تبریز وجود دارد، گفت: اقدام اساسی در طرح مسیر دوچرخه شرق به غرب، بهره‌گیری از ظرفیت چایکنار است.

به گزارش ایمنا، در جلسه این هفته شورای اسلامی شهر تبریز، مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع اجرای رینگ دوچرخه‌سواری در مسیرگشایی‌ها و راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در محل عمارت ساعت، شهرداری مرکزی، مناطق ده‌گانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری به تصویب رسید.

کد خبر 596579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.