لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های حوزه علمیه در زمینه پژوهش

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه مراکز حوزوی نماینده‌ای در شورای پژوهش مدیریت شهری ندارند، گفت: در حوزه علمیه اصفهان ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و امکاناتی وجود دارد که اگر در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد می‌تواند، نقش‌آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام علیرضا باطنی، صبح امروز _دوشنبه، بیست‌وچهارم مردادماه_ در دومین جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اظهار کرد: شایسته بود پیش از برگزاری دومین جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، گزارش عملکرد یک ساله برای مطالعه و بررسی در اختیار اعضا قرار می‌گرفت تا پیش از قرائت آن نکات مدنظر برای ثمربخشی بیان می‌شد.

وی خواستار برقراری ارتباط مجازی پیوسته بین اعضای هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شد و افزود: برقراری این ارتباط موجب تشریح به موقع رخدادها، تصمیمات و اتفاقات و در نتیجه مانع از انباشت مطالب در چنین جلساتی خواهد شد.

سهم اندک اعتبارات پژوهش و برنامه‌ریزی

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به گزارش عملکرد یک‌ساله ارائه شده در جلسه گفت: در نگاه اجمالی، متوجه شدم که سهم اعتباری پژوهش و برنامه‌ریزی در امور ارائه شده کم است و نیاز به تقویت دارد.

وی با بیان اینکه مراکز حوزوی نماینده‌ای در شورای پژوهش مدیریت شهری ندارند، افزود: در حوزه علمیه اصفهان ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و امکاناتی وجود دارد که اگر در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد، می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

حجت‌الاسلام باطنی درباره پیشنهاد برای تعیین سقف اعتباری قراردادهای پژوهشی در شهرداری، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که باید پژوهش‌ها تقسیم بندی شود و سپس بر اساس این درجه‌بندی، سقف قراردادها تعیین شود، به عنوان مثال پژوهش‌های الف، ب، ج و د باید تعیین و برای هر نوع، سقف معین و قابل دفاع مشخص شود و قراردادهای پژوهشی فراتر از آن سقف قراردادها به شورای اسلامی فرستاده شود.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه کارشناسان مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر به بیان نسبت مرکز پژوهش‌ها با شورای اسلامی شهر اصفهان، روند شکل‌گیری و نوع فعالیت‌های مرکز پژوهش‌ها در دوره‌های مختلف، معرفی ارکان و هیئت امنا و همکاران مرکز پرداختند. همچنین اهداف و وظایف مرکز پژوهش‌ها و تأکیدات منشور راهبردی شورای اسلامی شهر در بخش پژوهش به بحث گذاشته شد.

در ادامه این نشست، گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌ها از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان تا پایان تیرماه به تفکیک، وضعیت پیشرفت، نسبت فعالیت‌ها با اهداف و وظایف مرکز و کاربست اجرایی، ارائه شد.

کد خبر 596554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.