کلاردشت در محاصره دام‌های سرگردان

شهردار کلاردشت گفت: ورود احشام سرگردان به محدوده شهری، موجب ایجاد خسارت به فضای سبز، انتشار آلودگی و وقوع تصادف و حوادث مختلف می‌شود.

مسعود میارنعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جمع‌آوری سریع دام‌های سرگردان از شهر و انتقال آن‌ها به مکانی مناسب و حفظ محیطی پاکیزه و زیبا برای سلامت شهروندان ضروری است. براساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری احشام در هر شهر بر عهده شهرداری است و این نهاد باید نسبت به جمع‌آوری و انتقال آن‌ها به خارج از شهر اقدام کند.

وی افزود: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، در صورت انجام فعلی غیربهداشتی و تشخیص آن از سوی بهداشت و محیط‌زیست و شکایت آن‌ها از متخلفان، دادگاه بر اساس آئین‌نامه می‌تواند فرد متخلف را به شش ماه تا دو سال حبس محکوم کند.

شهردار کلاردشت خاطرنشان کرد: حضور احشام سرگردان در این شهر توریستی همواره در فصول مختلف به ویژه بهار و تابستان برای شهرداری و شهروندان آن مشکلات زیادی ایجاد کرده و بارها موجب تخریب فضای سبز و وقوع تصادف حوادث مختلف در این شهر شده است.

میارنعیمی ادامه داد: ورود احشام سرگردان به محدوده شهری به یک معضل بزرگ برای شهرداری و شهروندان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تعدادی زیادی روستا در اطراف شهر کلاردشت قرار دارد و احشام به راحتی وارد این شهر می‌شوند، شهرداری تعداد ۲۰ نفر از صاحبان احشام را شناسایی کرده و درخصوص نگهداری و جلوگیری از رهاسازی این حیوانات در سطح شهر با ارسال نامه‌ای به آن‌ها اخطار کتبی داده است.

شهردار کلاردشت با بیان اینکه ورود احشام سرگردان به داخل شهر موجب ریختن فضولات آن‌ها در معابر، آلودگی محیط شهری، از بین رفتن فضای سبز، گل‌ها، گیاهان و درختچه‌های بلوارها و میادین و خسارت به بیت‌المال می‌شود، تاکید کرد: به منظور حفظ و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به فضای سبز و پاکیزه نگهداشتن محیط شهری، شهروندان و روستاییان در نگهداری احشام خود دقت لازم را داشته باشند و در هر ساعت از شبانه‌روز از ورود آن‌ها به محدوده شهری جلوگیری کنند.

میارنعیمی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی تعداد زیادی روستا به شهر کلاردشت، انتظار می‌رود دهیاران نیز نسبت به جمع‌آوری و نگهداری احشام اقدامات لازم را انجام دهند و در این زمینه با مدیریت شهری همکاری و تعامل داشته باشند.

به گزارش ایمنا، کلاردشت حدود ۵۰ کیلومتر با شهر چالوس در استان مازندران فاصله دارد. مسافت این شهر با تهران حدود ۱۷۰ کیلومتر است.

کد خبر 596543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.