دانشگاه‌ها بازوی مشورتی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در ادامه مسیر باید ارتباط دوسویه مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر و دانشگاه‌ها تقویت شود؛ در بحث میزان سقف قراردادهای پژوهشی در حوزه اختیارات شهردار نیز پیشنهاد می‌کنم مبالغ افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی‌محمد میرمحمدی‌میبدی در دومین جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر انجام شد ولی بهتر بود که این گزارش‌ها پیش از برگزاری جلسات برای اعضای هیئت امنا ارسال شود تا با بررسی دقیق بتوانیم اظهارنظر کنیم.

وی تصریح کرد: هدف از انجام پژوهش کمک به فرآیندهای تصمیم‌گیری در اداره شهر و شناسایی مشکلات است که برای تحقق این امر باید پژوهش متخصصان سپرده شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: تدوین منشور اخلاقی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر باید توسط افراد بی‌طرف انجام شود؛ مسئله‌محور و روش‌مند عمل کردن همچنین انجام رسالت بدون اعمال سلیقه باید از ویژگی‌های پژوهشگران این حوزه باشد.

وی تصریح کرد: از جوامع دانشگاهی انتظار می‌رود در فرآیند تصمیم‌سازی کمک‌کننده باشند؛ زیرا تصمیم‌گیری به عهده اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری است.

میرمحمدی‌میبدی خاطرنشان کرد: معتقدم رابطه بین مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و دانشگاه‌ها باید بیشتر از گذشته تقویت شود؛ مشکل عمده بین مراکز و ارگان‌های خواستار پژوهش چون شهرداری با مراکز دانشگاهی به منابع مالی باز می‌گردد؛ اصولاً منابع مالی در اختیار ارگان‌های خارج از دانشگاه است در حالی که پژوهشگران داخل مراکز علمی حضور دارند و این موضوع باعث ایجاد رانت می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها بازوی مشورتی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خواهند بود و باید بیش از گذشته از ظرفیت‌های آن‌ها بهره برد.

وی تاکید کرد: امروز اساتید متخصص مختلف و فعال پژوهشی در سطح دانشگاه‌های استان وجود دارند که می‌توان از قابلیت و توانایی پژوهشی آن‌ها در علوم مختلف استفاده کرد.

میرمحمدی‌میبدی تصریح کرد: در ادامه مسیر باید ارتباط دوسویه مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر و دانشگاه‌ها تقویت شود و در بحث میزان سقف قراردادهای پژوهشی در حوزه اختیارات شهردار نیز پیشنهاد می‌کنم مبالغ افزایش یابد.

وی گفت: باید از عمل‌گرایی شتاب‌زده پژوهشی، پرهیز کنیم.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه کارشناسان مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر به ارائه توضیحاتی در رابطه با روند شکل‌گیری و نوع فعالیت‌های مرکز پژوهش‌ها در ادوار مختلف، معرفی ارکان، هیئت‌امنا و همکاران مرکز پرداختند. اهداف و وظایف مرکز پژوهش‌ها و تأکیدات منشور راهبردی شورای اسلامی در بخش پژوهش به بحث گذاشته شد؛ در ادامه نیز گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌ها از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان تا پایان تیرماه به تفکیک وضعیت پیشرفت، نسبت فعالیت‌ها با اهداف و وظایف مرکز همچنین کاربست اجرایی ارائه شد.

کد خبر 596540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.