موزه «راه کربلا» با محوریت کرمانشاه راه‌اندازی شود

شهردار کرمانشاه با ارائه پیشنهاد راه‌اندازی موزه «راه کربلا» در این کلان‌شهر، اظهار کرد: با راه‌اندازی این موزه می‌توان یک هویت‌سازی جدی با محوریت «کرمانشاه؛ دروازه کربلا» انجام داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری کرمانشاه، نادر نوروزی با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه انجام مصوبات شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه کار را در پنج محور پیش برده است که محور اول آن بحث تحکیم بنیان خانواده است و همواره مورد تاکید شورای فرهنگ عمومی بوده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه مشاوره‌های خانواده در فرهنگسراهای شهرداری فعال شده و در حال مشاوره به خانواده‌ها به‌ویژه زوج‌های جوان است، افزود: علاوه بر این، پایگاه‌هایی برای آموزش و اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار در سطح شهر در حال راه‌اندازی است که یک پایگاه آن در دولت‌آباد افتتاح شده است و راه‌اندازی هفت پایگاه دیگر در دستور کار قرار دارد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در بحث ترویج حجاب و عفاف نیز به جای ۱۰ درصد بیلبوردهای شهر، بیش از ۳۰ درصد آنها به مسائل اخلاقی و فرهنگی اختصاص یافته است و در حال حاضر از ۶۰ بیلبورد تبلیغاتی سطح شهر ۲۰ مورد آنها به بحث حجاب و عفاف و مسائل اخلاقی اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی نمایشگاه حجاب و عفاف نیز سوله‌ای در محوطه پشت پارک شاهد در نظر گرفته شده است که در صورت پای کار آمدن اداره صمت و تولیدکنندگان، راه‌اندازی می‌شود، گفت: برگزاری کلاس‌های اخلاق در فرهنگسراهای شهرداری در دستور کار قرار گرفت و اولین دوره آن برای کارکنان شهرداری برگزار شده است.

نوروزی با طرح پیشنهاد راه‌اندازی موزه «راه کربلا» در کرمانشاه، افزود: اگر میراث فرهنگی در این زمینه همکاری کند حاضر هستیم مکانی را به راه‌اندازی این موزه اختصاص دهیم؛ در این موزه می‌توان تمام آثار مرتبط با تردد زائران عتبات عالیات از مرز خسروی را به نمایش گذاشت و یک هویت‌سازی جدی با محوریت «کرمانشاه؛ دروازه کربلا» انجام داد.

وی گفت: در موزه راه کربلا افرادی می‌توانند به‌صورت راوی حضور داشته باشند که پیشینه کرمانشاه در این زمینه را برای بازدیدکنندگان مطرح کنند.

کد خبر 596536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.