انتظار شورای شهر از پژوهش‌ها، بهبود رفتاری و اصلاح فرایندها است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به سابقه درخشان دانشگاه‌ها در امر پژوهش و فعالیت‌های پژوهشی، اساتید دانشگاهی باید نظر بدهند که از چه طریقی می‌توان باعث جلب نظر تصمیم‌گیران شورای اسلامی شهر برای تغییر میزان سقف قرارداد پژوهش در شهرداری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در دومین جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: واقعیت این است که محدودیت میزان سقف بستن قرارداد پژوهشی در شهرداری و با اختیار شهردار در ادوار مختلف شورای اسلامی شهر وجود داشته است؛ لذا گاهی باید قرارداد به سمت شورای اسلامی شهر بیاید و تصویب شود.

وی افزود: بر اساس آنچه در خاطر دارم زمینه ایجاد این محدودیت آن بود که بدانیم یکی از اقداماتی که در سطوح مختلف می‌توان به سرعت انجام داد، پژوهش است، اما هرگز به دنبال پژوهش برای پژوهش نیستیم و هدف این است که موارد پژوهشی منجر به یک اصلاح رویه، تغییر و اقدام در شهرداری شود، لذا باید یک سازوکار نظارتی در این زمینه در نظر گرفته می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی اداره پژوهش و خلاقیت ذیل معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان، تاکنون ۱۱۶ پژوهش انجام شده و امسال نیز مبلغ قابل توجهی برای پژوهش اختصاص یافته است، اما انتظاری که مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر دارند، این است که حاصل این پژوهش‌های متعدد بهبود رفتاری، عملکردی و اصلاح فرایندی باشد.

وی تاکید کرد: حتی اگر بدانیم نتایج و خروجی ایده باشگاه شهراندیشان که به ابتکار رئیس مرکز پژوهش‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده است، بازخورد و بازتابی مناسب دارد، این امر به تصمیم‌گیران در شورای اسلامی شهر کمک خواهد کرد که دست پژوهشگران و چنین فعالیت‌هایی پژوهشی را بازتر بگذارند.

نورصالحی ادامه داد: با توجه به سابقه درخشان دانشگاه‌ها در امر پژوهش و فعالیت‌های پژوهشی، اساتید دانشگاهی باید نظر بدهند که از چه طریقی می‌توان باعث جلب نظر تصمیم‌گیران شورای اسلامی شهر برای تغییر میزان سقف قرارداد پژوهش در شهرداری شد.

وی خاطرنشان کرد: اصرار بر حضور مدیریت حوزه علمیه اصفهان در هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر آن بود که از این طریق بتوانیم از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های حوزه علمیه اصفهان نیز در امر پژوهش و اداره بهتر شهر کمک بگیریم و این مهم باید محقق شود.

کد خبر 596532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.