ترویج دوچرخه‌های برقی در روستاهای دانمارک

سومین شهر پرجمعیت دانمارک، آلبورگ، قصد دارد با مشورت روستاییان، استفاده از دوچرخه‌های الکتریکی را به عنوان راه‌حلی برای جابه‌جایی‌های مسافت دور ترویج دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری آلبورگ دانمارک اعلام کرده است که قصد دارد یک پروژه آزمایشی برای استفاده گسترده از دوچرخه‌های برقی در مناطق داخلی روستایی خود انجام دهد. مسئولان با برگزاری نشست اطلاع‌رسانی و مشورتی با روستاییان، قابلیت اجرا و پارامترهای این ایده را با افراد محلی به اشتراک گذاشتند.

مشاور بخش فرهنگ و سلامت شهر آلبورگ در این رابطه گفت: "ما از پروژه‌های آزمایشی قبلی متوجه شدیم که دوچرخه برقی می‌تواند به ایجاد آزادی بیشتر برای شهروندان کمک کند؛ این آزادی شامل حرکت در فواصل دورتر به نسبت دوچرخه‌های معمولی است و می‌تواند یک جایگزین واقعی برای ماشین‌های شخصی و حمل‌ونقل عمومی باشد. ما می‌دانیم که دوچرخه‌سواری به معنای تضمین سلامت جسمی و روانی است به همین دلیل است که اکنون از شهروندان مناطق روستایی دعوت کردیم تا در ایجاد طرح‌های آزمایشی محلی برای به‌کارگیری دوچرخه‌های برقی مشارکت کنند."

در بخش روستایی، خودرو برای بسیاری از افراد وسیله نقلیه ضروری است، اما ارقام نشان می‌دهد که ۲۵ درصد خانواده‌ها به ماشین دسترسی ندارند. بنابراین، فرصت‌های خوبی برای تکمیل جابه‌جایی روزمره با دوچرخه‌های برقی دیده می‌شود.

ترویج دوچرخه‌های برقی در روستاهای دانمارک

چارچوب اجرای این ایده هنوز مشخص نشده است و به همین علت از شهروندان دعوت شده است تا در شکل‌گیری آن کمک کنند. امید این است که روستاهای بیشتری در این طرح شرکت کنند.

لئو هلمر، رئیس LAK (انجمن روستاهای شهرداری آلبورگ) درباره ترویج دوچرخه‌سواری در روستاها گفت: "شخصاً فکر می‌کنم دوچرخه‌های برقی می‌توانند جایگزین خوبی برای اتومبیل‌ها باشند. امیدوارم از طریق این پروژه بتوانیم بعضی از مدل‌ها را امتحان کنیم و به تعدادی از شهروندان نشان دهیم که دوچرخه برقی یک جایگزین واقعی است. منتظر هستیم که پروژه آزمایشی در نهایت به یک پیشنهاد دائمی‌تر در منطقه روستایی ختم شود."

سال ۲۰۲۲ با افزایش چشمگیر استفاده از دوچرخه در جامعه دانمارک مشخص شده است، به ویژه پس از ماه گذشته که این کشور میزبان سه مرحله اول توردوفرانس بود. علاوه بر این، پارلمان دانمارک سال ۲۰۲۲ را به عنوان سال دوچرخه اعلام کرد.

کد خبر 596454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.