نقش زنان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شهر

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: زنان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شهر بسیار موثر هستند که می‌توانند مشکلات و آسیب‌ها را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد علوی، امروز_ یک‌شنبه بیست‌وسوم مردادماه_ تفاهم‌نامه همکاری ستاد سمن‌های شهر تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با رویکرد توسعه حضور حلقه‌های میانی بانوان در بدنه مدیریت شهری امضا شد و در خصوص این تفاهم‌نامه اظهار کرد: سبک اداره شهر در بسیاری از موارد همانند گذشته اداره می‌شود و رشد شهرها با رویکرد توسعه زیر ساخت‌ها نبوده است. حمایت از حلقه‌های میانی دغدغه جدی است که بنا به نظر مقام معظم رهبری در این دوره مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته و حمایت از حلقه‌های میانی را تا رضایت‌ مندی کامل شهروندان ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: با تغییر رویه‌ها در بدنه مدیریت شهری باید به سمت هم‌گرایی و تعامل با حلقه‌های میانی شهروندان پیش رویم، بسیاری از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، محصول توسعه بدون زیر ساخت و توجه نداشتن به شاخص‌های شهروند مداری در توسعه کلان شهرها است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشارکت بانوان در بدنه مدیریت شهری گفت: در گذشته شاهد بودیم که شهر به صورت مردانه اداره می‌شود و نقش مهم زنان حلقه مفقوده این جریان بوده است و این اتفاق چالش‌هایی را داشته است، حتی مصوبه ۳۰ درصدی حضور زنان در بدنه مدیریت شهری که در شورای گذشته مورد تصویب قرار گرفته را باید دید چه میزان اجرایی شده است.

وی افزود: زنان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شهر بسیار مؤثر هستند که می‌توانند مشکلات و آسیب‌های زیادی را رفع کنند و در این دوره مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به حضور بانوان در مشارکت عمومی به عنوان حلقه میانی خواهیم داشت تا از توان و اندیشه این قشر از جامعه که نقش کلیدی را ایفا می‌کنند، استفاده کنیم.

کد خبر 596453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.