۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
علائم کرونا چقدر ماندگار است؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا حس بویایی یا چشایی ازدست‌رفته افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت بهبود پیدا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درحالی‌که بیشتر افرادی که درگیر بیماری کووید -۱۹ می‌شوند؛ پس از گذشت چند روز یا چند هفته بهبود پیدا می‌کنند برخی افراد تا مدت‌ها درگیر علائم مرتبط با کرونا هستند؛ به این شرایط کرونای طولانی مدت گفته می‌شود. محققان همواره در حال بررسی عوامل خطر بروز کرونای طولانی مدت، علائم مربوطه و روش بهبود آن‌ها هستند.

مدت زمان پایداری علائم کرونای طولانی مدت

گروهی از محققان به منظور بررسی زمان بهبود یافتن علائم کرونای طولانی مدت مانند از دست دادن حس بویایی یا چشایی، مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که ۸۸.۲ درصد افرادی که پس از آلوده شدن به ویروس کرونا، حس بویایی یا چشایی خود را از دست دادند؛ طی دو سال به صورت کامل بهبود پیدا کردند. بهبود دیرهنگام نیز در میان ۱۰.۹ درصد بیماران مشاهده شده است؛ دوران بهبود طولانی مدت ممکن است فعالیت‌های روزانه افراد را مختل کند.

علائم کرونای طولانی مدت چیست؟

علاوه بر از دست دادن حس بویایی و چشایی، افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت ممکن است علائم مختلف مانند خستگی، تب، تنگی نفس، سرفه کردن، مشکل در تفکر یا تمرکز، سردرد، مشکلات خواب، سرگیجه هنگام ایستادن، افسردگی، اضطراب، درد مفاصل، درد عضلانی، درد قفسه سینه، ضربان قلب شدید، اسهال، دل درد، لخته شدن خون، بثورات پوستی و تغییرات در چرخه قاعدگی را تجربه کنند.

علت متفاوت بودن علائم کرونای طولانی مدت

علائم کرونای طولانی مدت ممکن است از نظر شدت متفاوت باشد؛ به طوری که برخی افراد پس از مبتلا شدن به این بیماری می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را به بهترین نحو انجام دهند در حالی که برخی بیماران فقط باید استراحت کنند. علاوه بر این علائم کرونای طولانی مدت نیز تنوع بسیاری دارد به طوری که ممکن است این علائم به بیش از ۲۰۰ مورد برسد. دلیل این اتفاق ممکن است جهش ویروس کرونا باشد گونه‌های جدید ویروس کرونا علائم متفاوتی را از خود بروز می‌دهند و به لیست علائم کرونای طولانی مدت اضافه می‌کنند.

نگرانی در مورد کرونای طولانی مدت

لازم است کرونای طولانی مدت به صورت دقیق کنترل شود تا به بهترین شکل بهبود پیدا کند. با وجود اینکه درمان‌هایی برای بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است، پزشکان و محققان هنوز در حال بررسی کرونای طولانی مدت و روش‌های درمان آن هستند. درحال‌حاضر، درمان‌های بسیار کمی برای این بیماری در دسترس است. تشخیص و درمان به موقع کرونای طولانی مدت به کاهش تعداد بیماران کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 596415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.