آیا کرونا برای زنان باردار خطرناک است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بارداری به میزان قابل‌توجهی احتمال بروز پیامدهای جدی کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان منظور بررسی تأثیر بارداری بر بروز عوارض جدی بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که عوارض ناشی از ویروس کرونا برای زنان باردار می‌تواند شامل حمله قلبی، آریتمی، نارسایی قلبی و علائم طولانی مدت باشد که ممکن است تشخیص آن‌ها از دیگر عوارض قلبی در دوران بارداری دشوار باشد.

به گفته محققان، زنان باردار باید آگاه باشند که در معرض خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بخش ICU، عوارض قلبی، نیاز به مراقبت‌های ویژه و مرگ خود یا جنین هستند. زنان باردار مبتلا به بیماری کووید -۱۹ بیشتر از دیگر زنان در معرض خطر زایمان زودرس و مرده‌زایی قرار دارند. پژوهشگران متوجه شدند که ۳۳ درصد نوزادان متولد شده از زنان مبتلا به کووید باید در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که زنان باردار ۱۰ درصد بیشتر از زنان دیگر در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. همچنین، خطر پذیرش در ICU، نیاز به تهویه مکانیکی و استفاده از ECMO نیز در میان زنان باردار به ترتیب چهار درصد، سه درصد و ۰.۲ درصد بیشتر از دیگر زنان است.

کد خبر 596414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.