از قتل مادر ۷۵ ساله در تهران تا حمله خرس به جوان ۳۰ ساله

قتل مادر ۷۵ ساله در تهران، نجات باور نکردنی قاتل، پایان زورگیری از کارگران شهرداری، حمله خرس به جوان ۳۰ ساله در کوه کلار، گیر کردن دست کودک در کفشوی حمام و جذب فالوور با انتشار فیلم و عکس‌های غیراخلاقی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به پرونده قتل پیرزن ۷۵ ساله در خانه‌اش واقع در خیابان طوس تهران، در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و برای رسیدگی به موضوع در محل جنایت حاضر شدند. مشاهدات نخستین نشان می‌داد که مقتول با اصابت بیش از ۳۰ ضربه چاقو به صورت و گردن از پا در آمده است.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که پسر مقتول بعد از رسیدن به خانه، مادرش را غرق در خون روی زمین دیده و موضوع را به پلیس اطلاع داده بود. در تحقیقات ابتدایی مشخص شد که عامل جنایت پسر دیگر مقتوله است که سابقه اعتیاد داشته و بعد از ارتکاب جنایت از صحنه جنایت گریخته است.

انگیزه قاتل از قتل مشخص نیست و سابقه اختلافات ریشه‌دار در خانواده مشاهده نشده است. تلاش مأموران پلیس اداره دهم آگاهی تهران برای یافتن ردی از متهم در دستور کار قرار دارد.

نجات باور نکردنی قاتل

علیرضا باوی معاون قضائی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، اظهار کرد: ۱۴ سال پیش درگیری میان دو جوان بر سر اختلاف‌های قبلی رخ می‌دهد که این نزاع منجر به قتل یک نفر از آنها می‌شود.

وی افزود: پس از این حادثه، درگیری و اختلافی میان دو طایفه جوان‌ها ایجاد شد و روز به روز یکدیگر را تهدید و متهم می‌کردند. با دخالت و وساطت اعضای شعبه ۵۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح و همچنین بزرگان و ریش سفیدان منطقه از التهابات این اختلافات کاسته و زمینه را برای ایجاد صلح و سازش فراهم شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: در این چند سال اعضای این شعبه با پادرمیانی و وساطت و برگزاری چندین جلسه با بزرگان طرفین، نتیجه تلاش‌های شبانه و روزی آنان به ثمر نشست و در پویش «به عشق امام حسین می‌بخشم» میان دو طایفه صلح و سازش ایجاد کردند و با جلب رضایت خانواده مقتول، قاتل مورد عفو و بخشش قرار گرفت و پس از ۱۴ سال انتظار اجرای حکم قصاص، از چوبه دار رهایی یافت.

وی ضمن تقدیر از تلاش و کوشش اعضا شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح، نقش این نهاد مردمی در ایجاد آرامش و آسایش در جامعه با حل و فصل اختلاف‌ها میان مردم را ماندگار و بسیار اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر در طول چندین سال فعالیت پرونده‌های خیلی مهمی را با کمترین هزینه حل و فصل کردند و در ایجاد آرامش بین مردم نقش سازنده‌ی داشته‌اند و لازم است که این نهاد تقویت و مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.

پایان زورگیری از کارگران شهرداری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری، اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه کارگران اتباع شهرداری سیزده آبان، بررسی موضوع در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران روز گذشته با بررسی دوربین‌های مداربسته مشخصات ظاهری دو سارق را در اختیار عوامل گشت قرار دادند که پس از پوشش‌دهی نقاط جرم‌خیز سارقان را در نزدیکی محل اسکان شهرداری با همان مشخصات مشاهده و در عملیاتی ضربتی سارقان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به انتقال متهمان به کلانتری، خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات تخصصی و فنی دو سارق به چهار فقره سرقت از کارگران اعتراف کرده و پس از شناسایی و دعوت مالباختگان و اخذ شکایت، پرونده تکمیل و متهمان تحویل مرجع قضائی شدند.

حمله خرس به جوان ۳۰ ساله در کوه کلار

حدود ساعت ۱۱ صبح روز بیست‌ودوم مردادماه برای آقای ۳۰ ساله‌ای که در ارتفاعات کوه کلار مورد حمله خرس قرار گرفته بود درخواست خدمات اورژانسی شد. باتوجه به صعب‌العبور بودن منطقه سریعاً بالگرد اورژانس جهت نجات جان آقای ۳۰ ساله به پرواز درآمد.

پس از انجام اقدامات درمانی مناسب بیمار به وسیله بالگرد اورژانس استان به بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر انتقال یافت. این عملیات امدادرسانی با تلاش کارشناسان عملیاتی اورژانس هوایی استان با موفقیت انجام شد و بیست‌ودومین مأموریت امداد هوایی در سال ۱۴۰۱ بود.

گیر کردن دست کودک در کفشوی حمام

فرهاد فرهودی رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: در اولین ساعات بامداد شنبه بیست‌ودوم مردادماه تماس با مرکز اطلاع‌رسانی ۱۲۵ آتش نشانی کرمانشاه درخصوص گیر کردن دست کودک در داخل کف شوی حمام به ثبت رسید.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع، نیروهای امدادی از ایستگاه چهار آتش‌نشانی و ایستگاه نجات مرکزی به محل حادثه در شهرک زیباشهر اعزام شدند. نیروهای امدادی در کمتر از چهار دقیقه به محل حادثه رسیده و گزارش کردند که پسر بچه‌های دوساله دست خود را تا آرنج داخل کف شوی حمام فرو کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: این پسر بچه دو ساله به دلیل استرس و نگرانی نتوانسته بود که دست خود را از کف شوی حمام خارج کند. تلاش خانواده کودک برای رهاسازی دست این کودک دو ساله به دلیل کیپ شدن دست کودک داخل سوراخ کفشو بی‌نتیجه مانده بود.

وی اضافه کرد: عملیات نجات و رهاسازی دست این کودک با استفاده از تجهیزات مخصوص امدادی و آتش‌نشانی آغاز و پس از مدت کوتاهی دست کودک از کفشوی حمام خارج شد. فرزندان در سن‌های پایین کنجکاوی زیادی دارند؛ بنابراین باید والدین، آنها را نسبت به خطرات احتمالی آگاه کنند.

جذب فالوور با انتشار فیلم و عکس‌های غیراخلاقی

سرهنگ سجاد نامور معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: درپی رصد انتشار تصاویر و فایل‌های غیراخلاقی در صفحات شبکه‌های اجتماعی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: متهمان که هر کدام با ایجاد صفحات شخصی با ترفندهایی خاص و به منظور جذب عضو بیشتر اقدام به انتشار فیلم و تصاویر غیراخلاقی می‌کردند در عملیات پلیس دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به کاربران و مخاطبان کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های مجازی توصیه کرد: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با پلیس فتا در میان بگذارند.

کد خبر 596397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.