جدول مدال‌ها در جریان روز دهم رقابت‌ها +عکس

در جریان روز دهم مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، جدول مدال‌ها به‌روزرسانی شد و کشورهای ترکیه، ایران و ازبکستان در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجمین دوره از مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، از روز _جمعه چهاردهم مردادماه_ به میزبانی شهر قونیه ترکیه آغاز شد و در چندین رشته گوناگون ورزشکاران در قالب بخش‌های انفرادی و تیمی به‌مصاف رقبای خود رفتند.

با برگزاری مراسم افتتاحیه در ورزشگاه ترکو آرنای شهر قونیه، این مسابقات از روز هجدهم مردادماه رسماً با حضور تمامی کشورها، رشته‌ها و ورزشکاران در حال پیگیری است و کشورهای شرکت‌کننده تا به اینجا موفق به کسب مدال‌های رنگارنگی شده‌اند.

جدول کسب مدال‌ها در جریان روز دهم به‌شرح زیر است:

جدول مدال‌ها در جریان روز دهم رقابت‌ها +عکس

ترکیه میزبان با کسب ۶۳ مدال طلا، ۶۳ مدال نقره، ۵۱ مدال برنز و در مجموع کسب ۱۷۷ مدال با اختلافی بیشتر از دو رقم، در صدر این فهرست قرار دارد؛ کاروان کشورمان نیز با ۲۸ مدال طلا، ۲۳ مدال نقره و ۲۷ مدال برنز، مجموعاً ۷۸ مدال رنگارنگ کسب کرده و در جایگاه دوم است.

همچنین کشورهای ازبکستان، جمهوری‌آذربایجان، قزاقستان، اندونزی، بحرین، مراکش، قرقیزستان و الجزایر به‌ترتیب با کسب مجموعاً ۶۵، ۴۶، ۴۳، ۳۱، ۲۰، ۳۵، ۱۵ و ۱۷ در رده‌های سوم تا دهم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قرار دارند.

گفتنی است معیار رتبه‌بندی کشورها، کسب بیشترین مدال طلا و سپس نقره و برنز است؛ به‌طور کلی مجموع مدال‌ها دومین تاثیر را در رتبه‌بندی کشورها دارد.

همچنین تا بدین‌جا ۴۱ کشور از ۵۶ کشور شرکت‌کننده در مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شده‌اند.

کد خبر 596395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.