یک طلا، یک نقره و یک برنز برای فرنگی‌کاران ایران

امین کاویانی‌نژاد، رامین طاهری و علی‌اکبر یوسفی به‌ترتیب صاحب مدال‌های برنز، نقره و طلای مسابقات کشتی‌فرنگی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه مسابقات پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ملی‌پوشان کشتی‌فرنگی کشورمان توانستند سه مدال برنز، نقره و طلا را برای کاروان ایران به‌دست بیاورند و به تعداد مدال‌های کسب‌شده بیفزایند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی‌فرنگی امین کاویانی‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب سانان سلیمان‌اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده‌بندی رفت. کاویانی‌نژاد برای کسب مدال برنز به‌مصاف لامجد معافی از تونس رفت و با نتیجه یک بر یک و نتیجه بهتر به پیروزی و مدال برنز رسید.

در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی‌فرنگی رامین طاهری در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر اولکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر از سد مهمت کوجوک عثمان از ترکیه گذشت. طاهری در دور سوم با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان شد و به‌عنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه‌نهایی رفت. در این دیدار مقابل آتابک عزیزبیکوف دارنده مدال نقره آسیا با نتیجه یک بر یک به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری برای کسب مدال طلا بار دیگر به مصاف جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان رفت، نتیجه را ۱۱ بر ۲ به حریف خود واگذار و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی‌فرنگی علی اکبر یوسفی با نتیجه ۹ بر ۳ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت. در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۴ برابر رومان کیم از قرقیزستان پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. یوسفی در این دیدار مقابل آنتون ساونکو از قزاقستان با نتیجه ۹ بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی برای بار دوم در این مسابقات با عثمان ییلدریم از کشور میزبان، ترکیه در وقت اول با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد، در وقت دوم با یک کشتی حساب‌شده برتری خود را نشان داد و ۳ امتیاز گرفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و طلایی شد.

کد خبر 596385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.