مورینیو و چهارمین تاج‌گذاری یک پادشاه در رم

فتح رم هرگز آسان نبوده است و این شهر تنها سه پادشاه داشته و حالا مورینیو می تواند چهارمین پادشاه این اقلیم باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، ژوزه مورینیو در آستانه شروع فصل جدید سری آ، رم شعله‌ور شده و داغ‌تر از همیشه می‌خواهد نه تنها در فوتبال ایتالیا، بلکه با آقای خاص و گلادیاتورهایش در فوتبال اروپا بجنگد و به قله برسد.

فتح رم هرگز آسان نبوده است. در واقع، رودی گارسیا یک بار اشاره کرد که این شهر تنها سه پادشاه داشته است: پاپ، یک جنایتکار بدنام به نام لیبانی و فرانچسکو توتی. با این حال، ژوزه مورینیو نشان داده که می‌تواند چهارمین پادشاه این اقلیم باشد.

در عرض یک سال، نیمه سرخ شهر رم به جنون کشیده شده است. اولین فصل بازگشت مورینیو به سری آ اگرچه با انتقادات بسیار زیادی از سوی همه همراه بود، اما پیشرفت آشکار تیم رم و مورینیو در زمین مسابقه باعث شد تا دیگر هیچکس حرفی برای گفتن نداشته باشد. ژوزه و تیمش با کسب اولین جام مهم اروپایی به اوج رسیده‌اند و امیدوارند که این تنها شروعی بر یک داستان دراماتیک باشد.

شاید فتح لیگ کنفرانس اروپا اتفاقی نباشد که یک باشگاه به خاطر آن به وجد بیاید، اما برای رم و مورینیو با وجود سابقه درخشانشان، این قهرمانی طعم خاصی داشت. او پس از برد نیمه نهایی در بازی برگشت مقابل لسترسیتی اشک ریخت و حتی پیروزی بعدی آنها در تیرانا را با یک خال‌کوبی جدید روی بدنش ماندگار کرد.

رم آخرین بار در سال ۲۰۰۱ موفق شد اسکودتو، همان قهرمانی سری آ را به دست بیاورد و از آن زمان دیگر هیچ جامی را فتح نکرد. هواداران این تیم در این مدت رنج‌های زیادی را متحمل شدند و شکست‌های بزرگی را یکی پس از دیگری تجربه کردند. دقیقاً به همین دلیل است که آنها از مورینیو مانند یک منجی استقبال کردند و صدها هوادار در تابستان گذشته از ورود سرمربی پرتغالی خوشحال بودند.

هیچکس انتظار نداشت که مورینیو چالش رم را در آغوش بکشد اما او این کار را انجام داد. هیچکس حتی نمی‌دانست که او مدعی جایگزینی پائولو فونسکا به عنوان مربی است. پس از انتصاب آقای خاص، یک زلزله احساسی در پایتخت ایتالیا رقم خورد. البته این موضوع اصلاً عجیب نیست. در واقع عملکرد مورینیو به نوعی تعجب‌آور است، زیرا رم قبل از آمدن او دوران بسیار سختی را سپری می‌کرد. آنها به هیچ وجه به رقبای اصلی خود در ایتالیا نزدیک نبودند، اما اکنون نزدیک تر و نزدیک تر می‌شوند.

اگرچه روزهای تاریکی برای رم در طی فصل اخیر نیز وجود داشته و حتی در مقاطعی ناامیدی مورینیو کاملاً مشخص بود، اما او در نشست‌های خبری اعلام کرد که یک مرد بالغ است و اجازه نمی‌دهد سختی‌ها او را از پای دربیاورند.

اکنون سوال این است که آیا مورینیو می‌تواند فرم به ظاهر غیرقابل توقف رم را حفظ کند؟ فابیو کاپلو، مردی که قهرمانی تیمش در فصل ۰۱-۲۰۰۰ را رقم زد، از جمله کسانی است که انتظار دارد رم حداقل در این فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

تصاویر ارائه شده از پائولو دیبالا مدت‌هاست که در فضای مجازی منتشر شده است و مهاجم سابق یوونتوس از استقبالی که از او در رم شد، مات و مبهوت مانده بود.

حالا مورینیو، به همراه گلادیاتورهایش در یک قدمی تاج‌گذاری هستند. یک فصل هیجان‌انگیز پیش روی آقای خاص و تیمش قرار گرفته و باید صبر کرد و دید آیا رم، چهارمین پادشاه خود را خواهد دید یا خیر.

کد خبر 596378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.