جشن «روز استقلال» پاکستان در تهران برگزار شد

مراسم رسمی هفتادوپنجمین سالگرد استقلال پاکستان، امروز در خانه پاکستان واقع در تهران برگزار شد. در مراسم فوق اعضای جامعه پاکستانی مقیم ایران، مسئولان سفارت، کارکنان مدرسه بین‌المللی سفارت پاکستان، خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ای حضور داشتند.

به گزارش ایمنا، مراسم رسمی هفتادوپنجمین سالگرد استقلال پاکستان، با پخش سرود ملی این کشور آغاز شد و سفیر پاکستان پرچم این کشور را به اهتزاز درآورد، سپس پیام‌های رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان قرائت شد.

«رحیم حیات قریشی» ضمن اشاره به اهمیت تاریخی این روز، ادای احترام ویژه به بنیان‌گذار ملت قائد اعظم «محمد علی جناح»، دکتر علامه اقبال و سایر رهبرانی داشت که جنبش مردم پاکستان را رهنمون بودند و در ایجاد یک کشور مستقل برای مسلمان فداکاری کردند.

سفیر پاکستان ضمن عرض تبریک به جامعه پاکستانی خارج از کشور به مناسبت روز استقلال پاکستان، از آنان خواست تا متعهدانه به کشور خود خدمت‌رسانی کنند. پاکستان از زمان استقلال با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بوده ولیکن به لطف خداوند متعال و با فداکاری و سختکوشی مردمان آن، همواره توانسته بر این موانع فائق آید و در مسیر خود به سوی کشوری مدرن و رو به توسعه گام بردارد.

سفیر پاکستان تاکید کرد که پاکستان و ایران، دو ملت برادر و دوست هستند که روابط آن‌ها ریشه عمیقی در قرابت‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارد. حاضران در این مراسم با مردم مظلوم جامو و کشمیر اشغالی و غیرقانونی هند ابراز همدردی کردند؛ مردمانی که همواره از نقض حقوق بشر و پیگردهای نظام‌مند نیروهای اشغالگر هند در رنج و عذاب بوده‌اند.

سفیر پاکستان از جامعه بین‌الملل خواست تا در راستای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه جامو وکشمیر اشغالی هند مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل اقدام کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 596339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.