۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مقاومت اسلامی از ایران آغاز شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقاومت اسلامی امروز تنها در ایران نیست، بلکه به هم پیوسته است و شامل عراق، لبنان، سوریه، فلسطین اشغالی و یمن می‌شود و البته کشورهای دیگر نیز اضافه خواهند شد. این کشورها نه تنها در برابر اسرائیل جبار، بلکه در برابر دنیای استکبار ایستادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در هشتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در سخنان مقدماتی خود ضمن سلام و درود به شهید همدانی، اظهار کرد: امروز بیست‌وسوم مردادماه مصادف با سالروز مقاومت اسلامی است که اکنون جایگاه بسیار ویژه‌ای در دنیای اسلام و به طور کلی دنیای کنونی دارد.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی امروز تنها در ایران نیست، بلکه به هم پیوسته است و شامل عراق، لبنان، سوریه، فلسطین اشغالی و یمن می‌شود و البته کشورهای دیگر نیز اضافه خواهند شد. این کشورها نه تنها در برابر اسرائیل جبار، بلکه در برابر دنیای استکبار ایستادند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقاومت اسلامی از ایران آغاز شد و کشورهای دیگر را در بر گرفت و امروز جایگاه والایی در دنیا دارد، آنچنان که دیدیم در غزه چه گذشت و اشغالگران قدس بیش از سه روز نتوانستند در برابر مقاومت اسلامی بایستند و با اینکه خودشان آتش را افروخته بودند، خود نیز به دنبال آتش‌بس رفتند.

وی با اشاره به بیست‌وششم مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن، افزود: پس از حوادثی که در عراق رخ داد و حملاتی که به صدام شد، او تعدادی از آزادگان کشور را به اجبار به میهن بازگرداند، لذا چنین روزی آغاز بازگشت آزادگان نام‌گذاری شد. این روز را گرامی می‌داریم، چرا که یادآور خاطره مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی است که مدیریت آزادگان را در اسارت به عهده داشت و امیدوارم که تمام آزادگان با شهدا و سرور شهیدان محشور شوند.

چمران گفت: موجب تعجب است که یک عقب‌مانده ذهنی بازمانده از دوران‌های عجیب و غریب، به شهید همدانی که در هشت سال دفاع مقدس جنگید و از حرم دفاع کرد، حمله و از داعش حمایت می‌کند. اگر دفاع شهدایی مانند شهید همدانی و شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه نبود، معلوم نبود که داعش در منطقه چه می‌کرد. این گونه تاختن به یک شهید باعث تأسف و تعجب است و باید فاتحه انسانیت را در چنین افرادی خواند.

کد خبر 596260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.