شهردار کولمار دست به دامن شهروندان شد!

شهردار کولمار فرانسه از رستوران‌های محلی و شهروندان درخواست کرد که به دلیل خشکسالی و اعمال محدودیت‌های مصرف آب، شهرداری را در حفظ طراوت فضای سبز یاری کنند؛ شهروندان اکنون می‌توانند ته‌مانده آب مصرفی خود را در صورت آلوده نبودن به مواد شوینده و غیرسالم نظیر چربی، برای آبیاری گیاهان استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرانسه درحال‌حاضر با موج گرما و خشکسالی شدید مواجه است. با توجه به این موضوع، تقریباً تمام شهرهای این کشور در ماه گذشته در وضعیت هشدار خشکسالی قرار گرفت و همین امر استفاده از آب برای مصارف غیرضروری را به طور کامل محدود یا ممنوع کرد.

کولمار، یکی از پرگل‌ترین شهرهای فرانسه و بهترین مقصد گردشگری اروپا برای سال ۲۰۲۰، نیز وارد فهرست مناطقی شد که محدودیت‌های آبی در آن اعمال می‌شود. شهردار کولمار که قادر به انجام اقدامی برای محافظت قانونی از زیبایی منحصر به فرد قلمرو خود نبود، رویکردی غیرمعمول اتخاذ کرد؛ او از مشاغل محلی و شهروندان درخواست کرد تا شهرداری را در این زمینه یاری کنند چراکه قوانین فعلی، اجازه مدیریت آب مورد نظر را به وی نمی‌دهد.

شهردار کولمار دست به دامن شهروندان شد!

اریک استراومن دیروز در یک پست فیس‌بوکی از صاحبان رستوران‌ها و مشتریانشان خواست تا تمام آب باقی‌مانده و تمیزی که نوشیده‌اند یا برای مصارف دیگر استفاده کرده‌اند، در باغ‌ها و اطراف گل‌های شهر بپاشند. این آب، شامل آب سطل‌های یخ، ته‌مانده پارچ‌ها و آبی است که برای شستن سبزیجات استفاده می‌شود. شهردار معتقد است این امر در رفع وضعیت خشکسالی و حفظ طراوت بستر سبز کولمار مؤثر خواهد بود.

شهردار اعلام کرده است که به لطف تکنیک‌های کارآمد، کولمار روزانه تنها به ۱۵ متر مکعب آب برای آبیاری گیاهان نیاز دارد که برای شهر ۷۰ هزار نفری مقدار ناچیزی است.

کولمار دهکده‌ای زیبا در ایالت آلزاس فرانسه است که وجود خانه‌های رنگارنگ و وفور باغ‌های گل، این شهر را در اروپا شاخص کرده است.

فرانسه امسال با خشکسالی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است که علت آن کمبود بارش و موج‌های شدید گرمایی گزارش شده است. تبخیر شدن حجم عظیمی از منابع آبی نیز، مسئولان کشور را به اعمال محدودیت‌های مصرف آب نظیر نشستن ماشین و آبیاری نکردن گیاهان غیرضروری ترغیب کرده است تا با بحران پیش‌آمده مقابله کنند.

شهردار کولمار دست به دامن شهروندان شد!

کد خبر 596247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.