بیان ناگفته‌های اسرای کومله، حزب بعث و داعش در «جان ایران»

مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری اصفهان گفت: اسرای کوموله، حزب بعث و داعش روایت‌های آزادگی خود را در قالب شب‌های خاطره با عنوان «جان ایران» به گوش مردم خواهند رساند.

سعید معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به مناسب بیست‌وششم مردادماه، سالروز ورود آزاده‌ها به کشور، از سه اسیر اصفهانی در سه جریان جنگی کومله، حزب بعث عراق و داعش دعوت به‌عمل آمده است که از خاطرات خود برای مردم سخن بگویند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از نظر جمعیت آزادگان و رزمندگان در جایگاه اول کشوری قرار دارد، افزود: اسرای کومله همچون اسرای بعث عراق تحت نظر صلیب سرخ نبودند و وضعیت اسفباری داشتند و در مخوف‌ترین مکان‌ها نگهداری می‌شدند که شنیدن خاطرات آن‌ها و انتقال آن به نسل امروز که رزمندگان در چه شرایطی از ارزش‌های کشور دفاع کردند، ضروری است. اسرای داعش و گروه‌های تکفیری نسبت به اسرای بعث عراق و کومله وضعیت بسیار پیچیده‌ای داشتند که باید تمام گروه‌های مردمی در جریان وقایع جنگ و پیش‌آمدها برای اسرا باشند.

مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه مخاطبان برنامه «جان ایران» خاص هستند، تصریح کرد: رزمندگان و هنرمندان، شعرا و داستان‌نویسان عمده مخاطبان برنامه‌های طراحی شده هستند که با شنیدن خاطرات اسرا سوژه و روایت‌های جدیدی از جنگ برای آن‌ها محرز و به شکل فیلم منتشر می‌شود.

اجرای برنامه شهدای ملی ترور به‌زودی در اصفهان

وی ادامه داد: اسرای که برای برنامه فوق دعوت شدند اصفهانی هستند و نقش اصفهان را در جریان‌های مختلف جنگی در قالب برنامه «جان ایران» به سمع و نظر مردم می‌رسانیم.

معتمدی از رونمایی دو کتاب «بی‌نام‌ونشان» و «نان سمون و پنیر فرانسوی» خبر داد و افزود: سوم خردادماه، سالروز خرمشهر نخستین شب خاطره برگزار شد که روایت سه فرمانده اصفهانی ازجمله شهیدان همت، کریمی و شهبازی لشکر ۲۷ در آزادسازی خرمشهر طرح شد.

مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری اصفهان تصریح کرد: تا پایان سال هفت شب خاطره دیگری توسط دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری با موضوع‌های دفاع مقدس، ۲۵ آبان و نقش اصفهانی‌ها در جریان ورود حضرت امام (ره) و شهدای ملی ترور که اصفهانی هستند، برگزار خواهد شد که این برنامه‌ها باهدف افزایش تولیدهای گفتمان انقلاب و آشنایی نسل جوان و نوجوان با واقعیت‌های گفته نشده از جنگ در قالب‌های مختلف صورت می‌گیرد.

کد خبر 596233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.