۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
توسعه چشمگیر پارک ملی هاوایی

خلیج پوهو در پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی که میزبان مکان‌های فرهنگی و حیوانات در معرض انقراض بسیاری است، به زودی از خدمات ویژه‌ای برای حفظ منابع طبیعی و رونق گردشگری برخوردار خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ماه جولای یکی از مؤسسات غیردولتی آمریکایی به نام "اعتماد برای زمین‌های عمومی" که مسئولیت ایجاد پارک‌ها و محافظت از زمین برای مردم، تضمین جوامع سالم و قابل زندگی برای نسل‌های آینده را به عهده دارد، زمینی به مساحت بیش از ۱۶ هزار جریب را برای توسعه خدمات گردشگری و تفریحی اهدا کرد. پیش از این، توسعه‌دهندگان مختلفی این فضا را برای احداث ساختمان‌های مسکونی، مراکز تفریحی و زمین‌های ورزشی مناسب دانسته اما با مخالفت نهادها و مدیران مختلف مواجه شده بودند.

مؤسسه اعتماد برای زمین‌های مردم فضای مورد نظر را با قیمت ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار خریداری و مالکیت آن را به مرکز خدمات پارک ملی واگذار کرد. این مرکز به سهم خود مبلغ ۸۰۰ هزار دلار را به شرکای پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی داد تا آن‌ها را به کمک در مدیریت خلیج دعوت کند.

توسعه چشمگیر پارک ملی هاوایی

بدیهی است که پوهو یک منطقه بسیار ارزشمند با چشم‌اندازهای بی‌نظیر به حساب می‌آید که حفاظت از آن بسیار حائز اهمیت است و مدیران در نظر دارند از طریق پیاده‌سازی پروژه جدید، این هدف را تحقق ببخشند. اگرچه این خلیج در مرزهای داخلی پارک ملی قرار دارد، اما در حال حاضر ورود به آن با هدف حفظ منابع فرهنگی و طبیعی منطقه برای عموم مردم محدود است.

البته پس از پیاده‌سازی پروژه جدید و گسترش ۱۶ هزار جریبی منطقه، دسترسی مردم عادی به جزیره نیز امکان‌پذیر خواهد شد و همین امر به رونق اقتصادی از طریق توسعه گردشگری کمک زیادی خواهد کرد.

گردشگرانی که به آتشفشان‌های هاوایی سفر می‌کنند، به زودی قادر خواهند بود از فضایی به مساحت ۲۶ مایل مربع با سواحل حفاظت شده در امتداد جزیره هاوایی دیدن کنند.

توسعه چشمگیر پارک ملی هاوایی

کد خبر 596211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.