امضای تفاهم‌نامه تجاری‌سازی محصولات سازمان فاوای مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از امضای تفاهم‌نامه تجاری‌سازی محصولات این سازمان با حضور معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی و مدیرعامل توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی بدیع‌فرخد در جلسه امضای تفاهم‌نامه تجاری‌سازی محصولات سازمان فاوا شهرداری مشهد، اظهار کرد: در سازمان فاوا پتانسیل‌های فراوانی نظیر مجموعه‌ای از سامانه‌های بسیار کارآمد و خوب در سطح شهرداری وجود دارد که می‌توان علاوه بر درآمدزایی برای شهرداری، آن را به کل کشور تسری داد.

وی افزود: در سازمان فاوا محدودیت اساسنامه‌ای وجود دارد که بر اساس آن فعالیت خارج از مجموعه شهرداری مشهد یا به نوعی فعالیت خارج از شهر مشهد را منع کرده است؛ یعنی تمام فعالیت‌های ما مربوط به شهر مشهد است، اما با اتفاق خوبی که در دوره مدیریت جدید شهری رخ داد، اساسنامه شرکت تات تغییر کرد و مأموریت آن به سمت‌وسوی مباحث IT و هوشمندسازی حرکت کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به اینکه با عقد این تفاهم‌نامه ما شرکت تات را در کنار خود می‌بینیم، تصریح کرد: این شرکت یک بازوی اقتصادی و بازاریابی خوب برای مجموعه فاوا و کل مجموعه شهرداری خواهد بود.

بدیع خاطرنشان کرد: این همکاری موجب هم‌افزایی می‌شود که خیر و برکت آن طی سال‌های آینده نیز برای مجموعه شهرداری و هم برای شهر مشهد خواهد بود.

سیدخلیل منبتی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: بحث درآمد در شهرداری بسیار حائز اهمیت است و در واقع اگر گردش درآمدهای شهرداری داخل خود شهرداری باشد، بی‌شک فشار کمتری به مردم شهر وارد می‌شود و در واقع به جای فشار به مردم برای کسب درآمد از طریق افرایش بهای عوارض، می‌توان از کارهای عمرانی کسب درآمد کرد.

تجاری‌سازی اهمیت بالایی دارد

سیدجلال‌الدین حسینی‌واعظ، مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد نیز در سخنانی اظهار کرد: فصل جدید تحولات حوزه فناوری‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری شکل می‌گیرد که نشان‌دهنده توجه ویژه مدیریت شهری به اقتصاد حوزه فناوری و اقتصاد دیجیتال است.

وی ادامه داد: با توجه به قانون جدید، درآمدهای مدیریت شهری بالاخص در سال‌های گذشته تاکنون تحت مضیقه است و مانند گذشته نمی‌تواند پیشرفت شهر را تحت پوشش قرار دهد، لذا شکل‌گیری بازار تخصصی در حوزه فناوری‌های شهری امری است که امروز می‌تواند مشهد را همانند گذشته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشتاز کند؛ این پیشتازی دو رکن دارد که می‌تواند از حیث درآمدها و اقتصاد برای شهرداری مشهد در مجموعه مدیریت شهری مؤثر و برای سایر شهرها الگو باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد تصریح کرد: تا بازار و رابطه اقتصادی شکل نگیرد، انتقال تجربه، دانش و داشته‌ها به سهولت انجام نمی‌شود و از سوی دیگر موضوع تجاری‌سازی اهمیت بالایی دارد؛ این یعنی اگر فناوری باعث رشد، شتاب و تجاری‌سازی یک مسئله شهری شود، ما از آن حمایت می‌کنیم تا خروجی‌های آن باعث رشد قابل توجه و درآمد چشمگیر در شهرداری شود.

کد خبر 596196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.