استفاده از ظرفیت تاریخی شهر برای توسعه گردشگری اصفهان

شهردار اصفهان گفت: با توجه به اهتمام شهرداری اصفهان نسبت به نوسازی بافت‌های تاریخی، کارگروه ویژه‌ای برای بررسی و پیگیری این بافت در شهرداری تشکیل شده است و به صورت هفتگی برای احیای محورهای تاریخی برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در نشست بررسی و پیگیری مشکلات منطقه سه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: رفع مشکلات مناطق مختلف شهرداری از جمله منطقه سه، یکی از سیاست‌های شهرداری اصفهان محسوب می‌شود و در این راستا برگزاری نشست مشترک با حضور مسئولان مرتبط با مشکلات در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: بررسی و تبادل نظر در خصوص احداث دانشگاه علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی با حضور نمایندگان و مدیرانی از ارگان‌های مختلف همچون استانداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی انجام شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: پیشنهاد احداث دانشگاه علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی (ره) سال‌های متمادی مطرح بوده است، در این راستا با توجه به اینکه برخی از بزرگان، علاقه‌مند به احداث این مجموعه آموزشی جنب مقبره علامه مجلسی و مسجد جامع هستند، در این نشست مقرر شد یک مشاور تخصصی به‌کار گرفته شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین تاکید شد که مشاور طرحی را با رعایت تمام جوانب، ضوابط، مستندات و اسناد بالادستی تهیه کند، سپس آن طرح مبنای تصمیم‌گیری‌های بعدی باشد.

قاسم‌زاده با تشریح سیاست این دوره مدیریت شهری در خصوص بافت‌های تاریخی، گفت: با توجه به اهتمام شهرداری اصفهان نسبت به نوسازی بافت‌های تاریخی، کارگروه ویژه‌ای برای بررسی و پیگیری این بافت در شهرداری تشکیل شده است که به صورت هفتگی برای احیای محورهای تاریخی برنامه‌ریزی می‌کند.

وی تاکید کرد: در این موضوعات، شهرداری اصفهان تنها یک قطعه از پازل است و اداره کل میراث فرهنگی، بخش خصوصی و سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به مشارکت در این حوزه هستند، دیگر قطعات پازل هستند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک نشستی با سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی هستند، برگزار خواهد شد و ایده‌ها و طرح‌ها تبیین و تشریح می‌شود که امیدواریم از این ظرفیت تاریخی شهر اصفهان به نفع مردم و توسعه گردشگری شهر استفاده کنیم.

کد خبر 596131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.