نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس

کارشناسان مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک داوری دیدار دیشب ذوب‌آهن و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال ذوب‌آهن و پرسپولیس، دیشب در هفته نخست لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل تمام شد. داوری این دیدار برعهده موعود بنیادی‌فر بود. صحنه‌های بحث‌برانگیز این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

اخراج نادر محمدی

نادر محمدی دو کارت زرد در دقایق ۳۴ و ۵۳ گرفت که منجر به اخراج این بازیکن شد.

سلیمانی: اخراج نادر محمدی صحیح بود، اخطار اول به خاطر بی‌احتیاطی و اخطار دوم هم به خاطر جلوگیری از حمله مؤثر تیم حریف داده شد.

یزدانی: هر دو کارت درست بود، این بازی هم مثل بازی روز گذشته داوری مشکلی نداشت. کارت زردهای زیادی داده شد که همه آن‌ها درست بود.

حمله بازیکنان پرسپولیس به داور و تأثیرگذاری در تصمیم وی

بعد از خطای دوم نادر محمدی بازیکن ذوب‌آهن، داور دستش را در جیب خود برد تا کارتی بیرون بیاورد اما در فعل و انفعالاتی در تصمیم خود شک کرد که با هجوم بازیکنان پرسپولیس مواجه شد.

سلیمانی: قبل از اینکه بازیکن پرسپولیس به سمت داور بیاید، دست بنیادی‌فر سمت جیبش رفته بود و متوجه شده که باید اخطار دهد، اما به یک دفعه خواست منصرف شود و بازی را کنترل کند که بازیکنان دوتیم به او هجوم آوردند و اگر داور اخطار نمی‌داد، قطعاً شاهد مشاجره بیشتری در زمین بودیم. درنهایت تصمیم قاضی مسابقه درست بود، اما کمی تعلل کرد.

یزدانی: اشکال کار همین بود، داور باید در این مواقع قبل از این اتفاق بازیکن خاطی را از جمع جدا کند و کارت دهد که بنیادی‌فر با تأخیر این کار را کرد و منجر به اعتراض بازیکنان پرسپولیس شد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه های مشکوک دیدار ذوب آهن و پرسپولیس

صحنه مشکوک به پنالتی برای ذوب‌آهن

در دقیقه ۵۸ بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه خطای هند انجام داد که قبل تر از آن داور خطای آرمان قاسمی را اعلام کرد.

سلیمانی: بعد از اخراج محمدی، بنیادی‌فر تمرکز خود را از دست داد و سعی کرد با کارت‌هایی که تعداد آن‌ها زیاد و درست هم بود، بازی را اداره کند. اوج بی‌تمرکزی این داور، نگرفتن یک پنالتی به نفع ذوب‌آهن بود که بازیکن پرسپولیس به عمد توپ را لمس کرد ولی داور به اشتباه خطای قاسمی را گرفت، در صورتی که این بازیکن خطایی مرتکب نشده بود.

یزدانی: بازیکن ذوب‌آهن با کمک شانه‌های بازیکن پرسپولیس بلند شد تا ضربه سر بزند که طبق قانون این خطا است. بنابراین تصمیم داور درست بود.

عملکرد کلی داور

سلیمانی: به دلیل اینکه بنیادی‌فر اشتباه تأثیرگذاری داشت، داوری او مطلوبی نبود. از دقیقه‌ای که محمدی اخراج شد ضعف‌های بنیادی‌فر هم زیاد شد. وقتی داور تصمیم بزرگی مثل اخراج می‌گیرد، در ادامه نباید تحت تأثیر آن تصمیم باشد.

یزدانی: شاهد داوری خوبی در این دیدار بودیم و در دوبازی مهم هفته اول از داوران باتجربه و کاربلد استفاده شد.

کد خبر 596125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.