رفع تمام گلوگاه‌های سیلابی شهر/شهرداری به وظیفه انسانی خود عمل کرده است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در حوادث اقدام به اعزام نیرو و تجهیزات می‌کند،دلیل بر وظیفه قانونی نیست و براساس وظیفه انسان دوستانه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری، امروز _شنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در نشست علمی با عنوان مسئولیت مدنی و کیفری اشخاص و مقامات مؤثر در ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مسیر سیلاب‌ها در برابر قربانیان ناشی از سیل با بیان اینکه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی باید در خصوص لایروبی، نبود نگهداشت و رصد وضعیت آب رودخانه‌های بالادست در طول دو سال گذشته گزارش عملکرد ارائه کنند، اظهار کرد: شهرداری تهران تنها در محدوده مرزی شهر تهران می‌تواند فعالیت کند و بعد از کمربندی خارج از حیطه فعالیت شهرداری است.

وی افزود: در سال‌های اخیر شهرداری تمام گلوگاه‌های سیلابی در داخل شهر تهران را رفع کرده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اینکه شهرداری تهران در چنین حوادثی اقدام به اعزام نیرو و تجهیزات می‌کند، دلیل بر وظیفه قانونی نیست و بر اساس احساس وظیفه انسان دوستانه کمک می‌کند که در حادثه متروپل نیز شاهد این حس انسان دوستی بودیم.

آقامیری تاکید کرد: شهرداری طبق برنامه جامع مدیریت آب‌های سطحی، مرتب و منظم کار خود را انجام می‌دهد و مشکلی در این حوزه نداریم.

وی با اشاره به سیل امامزاده داوود، تصریح کرد: این حادثه در بالادست رودخانه ایجاد شد؛ جهاد کشاورزی در خصوص پروسه آبخیزداری در دو بخش نگهداری و بهره‌برداری مطلوب از تأسیسات و سازه‌های موجود و وزارت نیرو در فرآیند لایروبی، پاکسازی و ایمن‌سازی مسیر رودخانه و گذردهی مطلوب روان‌آب‌ها باید پاسخگو باشند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنانچه اساتید حقوقی کمک کنند، می‌توان با استناد به مفاد قانونی پیگیر مطالبات شهروندان بود تا از بروز حوادث این چنینی در آینده پیشگیری کرد.

آقامیری با انتقاد از ساخت بازارچه و صحن امامزاده بر روی رودخانه خواستار جابه‌جایی و انتقال مکان صحن امامزاده و بازارچه به نقطه دیگری شد و افزود: سازه‌های حریم رودخانه باید جمع آوری شود تا در آینده شاهد این حوادث ناگوار برای زائران و شهروندان منطقه نباشیم.

کد خبر 596119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.