برگزاری رزمایش نظامی مشترک آمریکا و عربستان

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و عربستان در شهر ساحلی «ینبع» و با عنوان «خشم شدید ۲۲» آغاز شد.

به گزارش ایمنا، رزمایش نظامی مشترک آمریکا و عربستان در شهر ساحلی «ینبع» و با عنوان «خشم شدید ۲۲» آغاز شد. بر همین اساس، رزمایش مذکور شامل آموزش‌ها و تمرین‌های امدادرسانی، تیراندازی و پشتیبانی لجستیکی است که با حضور سرتیپ «احمد الدبیس» فرمانده منطقه غربی و ژنرال «بول راک» فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا و شماری از افسران عالی رتبه دو طرف برگزار خواهد شد.

سرهنگ سعود العقیلی فرمانده این رزمایش گفت: رزمایش مذکور با هدف تمرین و آموزش اجرای طرح‌های دو جانبه عملیاتی و امدادی مشترک برگزار می‌شود.

وی افزود: از دیگر اهداف این رزمایش تبادل تجارب میان طرفین و فعالیت‌های تکمیلی برای اجرای تمرین‌های ترکیبی است.

فرمانده نیروهایی آمریکایی خاطرنشان کرد: هدف از رزمایش «خشم شدید ۲۲» تقویت تمرین‌های تکمیلی، بالا بردن سطح سازگاری و آمادگی رزمی نیروهای عربستان و آمریکا است.

رزمایش مذکور که یک ماه طول خواهد کشید شامل تمرین‌های در زمینه عملیات انتقال، امدادرسانی و تیراندازی با گلوله جنگی میان نیروهای سعودی و آمریکایی خواهد بود. این رزمایش نخستین، همکاری نظامی آمریکا و عربستان سعودی پس از سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اواسط ماه جولای به جده است که وی در جریان آن بار دیگر به حفظ امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس متعهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 596088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.