آغاز فعالیت سامانه موسمی در جنوب شرق کشور

سازمان هواشناسی کشور با توجه به سامانه موسمی در منطقه جنوب شرق کشور، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایمنا، شنبه بیست‌ودوم و یکشنبه بیست‌وسوم مردادماه، مناطق جنوبی و شرق سیستان و بلوچستان با توجه به سامانه موسمی دارای رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.

بر اساس این گزارش احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال تأخیر در پرواز وجود دارد.

سازمان هواشناسی درباره پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره هشدار داد. مناطق خراسان جنوبی، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق خراسان رضوی، شرق سمنان، شرق کرمان، شمال فارس، ایلام و خوزستان دچار گرد و خاک می‌شوند.

حضور نداشتن افراد آسیب‌پذیر در فضای باز، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، توقف نکردن خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه‌کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی، موکب‌های برگزاری مراسم مذهبی و پوشش گلخانه‌ها از جمله هشدارهای صادره برای این مناطق است.

منبع: مهر

کد خبر 596082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.