از سرقت مسلحانه طلافروشی در غرب تهران تا سرقت رمال از دختر ۱۶ ساله

سرقت مسلحانه طلافروشی در غرب تهران، نقشه زیرزمینی برای تصاحب گنج، غرق شدن لنج صیادی در انزلی، همدستی دو پسر با یک دختر جوان برای خلافکاری، تقلید صدای زنانه برای کلاهبرداری از سایت فروش اینترنتی و سرقت رمال از دختر ۱۶ ساله برای بستن زبان مادر را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: پس از اعلام خبر سرقت مسلحانه از طلافروشی به کلانتری ۱۳۸ جنت آباد، مأموران در کمتر از یک دقیقه در محل حاضر شده و سارق مسلح را درحال خروج از طلافروشی مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه تیم عملیات کلانتری هم بلافاصله در محل حاضر شده و طرح مهار را اجرا کردند، افزود: سارق مسلح اقدام به تیراندازی کرد که چند گلوله نیز به خودروهای عبوری برخورد کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: با هوشیاری و درایت مأموران، سارق زمین‌گیر و خلع سلاح و یک قبضه کلت کمری به همراه ۱۰ عدد فشنگ و یک عدد شوکر از سارق کشف شد. وی اسلحه را از یکی از شهرهای غربی کشور خریداری کرده بود.

وی با اشاره به حضور به موقع پلیس و موفق نبودن سارق، خاطرنشان کرد: پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و برای بررسی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

نقشه زیرزمینی برای تصاحب گنج

سردار بهادر اسماعیلی جانشین فرمانده انتظامی استان قم، اظهار کرد: فردی با طرح شکایت مبنی بر اینکه از سال‌ها قبل به علت علاقه به اشیا عتیقه اقدام به خرید و جمع‌آوری کلکسیونی از سکه‌های قدیمی طلا، نقره و مس متعلق به دوره‌های اشکانی، ساسانی و تعدادی سر پیکان مفرغی هزاره اول قبل از میلاد به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال کرده و حین انجام معامله اموال موصوف از وی سرقت شده است، موضوع در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: مال باخته در اظهارات خود اعلام کرد به علت مشکلات مالی جهت فروش اموال یاد شده از طریق یکی از دوستانش با یک خریدار آشنا و در زیرزمین منزلی قصد انجام معامله داشته که در این حین، یکی از طلبکاران به درب منزل مراجعه می‌کند و نامبرده برای اقناع طلبکار می‌رود که در همین حین اموال به سرقت می‌رود.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: در تحقیقات پلیس مشخص شد مالک منزل با نقشه قبلی و تبانی با خریدار، یکی از طلبکاران مال باخته را از حضور وی در محل مطلع کرده تا نقشه خود را عملی کنند.

وی با بیان اینکه دو نفر در این رابطه دستگیر و اموال شامل ۵۶ عدد سکه و سر پیکان عتیقه کشف شده است، خاطرنشان کرد: در نهایت با هماهنگی مقام قضائی اموال مکشوفه تحت عنوان اموال تاریخی و فرهنگی کشور تحویل سازمان میراث فرهنگی استان شد.

غرق شدن لنج صیادی در انزلی

حسن یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، اظهار کرد: در ساعت ۶:۳۲ صبح روز شنبه شناور صیادی شوریده ۵۳ طی تماسی مفقود شدن لنج شوریده ۵۶ را به مرکز جست‌وجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد.

وی افزود: با بررسی موضوع و پس از دریافت اطلاعاتی تکمیلی از مرکز کنترل و لنج‌های صیادی منطقه و شناسایی محدوده تردد لنج صیادی مفقود شده، شناور ناجی ۱۴ جهت جست‌وجو به محل اعزام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اضافه کرد: بعد از حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه عملیات جست‌وجو، محل غرق شدن شناور شناسایی و چهار پرسنل لنج غرق شده در فاصله پنج مایلی از سواحل حسن رود شهرستان انزلی نجات یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

همدستی دو پسر با یک دختر جوان برای خلافکاری

درپی انتشار فیلم لحظه سرقت پمپ‌های آب در فضای مجازی که در آن دیده می‌شد. دو پسر با همدستی یک دختر از یک آپارتمان، در منطقه فاز دو پادادشهر اهواز خیلی خونسردانه اقدام به سرقت می‌کنند.

این درحالی بود که فیلم لحظه سرقت توسط دوربین مداربسته داخل آپارتمان ثبت ضبط شده است و خیلی زود فیلم لحظه سرقت فضای مجازی خوزستان را منفجر کرد.

در همین راستا ساعاتی پیش مأمورین پلیس اهواز یک خانم و آقا که دست به این سرقت زده بودند را شناسایی و تنها پس از چند ساعت از انتشار فیلم لحظه سرقت متهمین را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقام قضائی معرفی کردند.

تقلید صدای زنانه برای کلاهبرداری از سایت فروش اینترنتی

زن جوان پا به مرکز فرماندهی پلیس فتا استان خراسان رضوی گذاشت و از زنی که او را به بهانه فروش یک دست مبلمان سلطنتی فریب داده و ۱۵۰ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد.

مال‌باخته در برگه اظهارات خود نوشت که در سایت دیوار با آگهی فروش یک دست مبل سلطنتی با قیمتی پایین روبه‌رو شده و با شماره فرد آگهی‌دهنده تماس گرفته است. آن‌طرف خط که زنی جوان بوده مدعی شده که به دلیل نیاز شدید مالی قیمت مبلمان را ۴۵ میلیون تومان زیر فی گذاشته و اگر شاکی آن را پسندید باید مبلغ ۱۵ میلیون تومان به شماره حساب او واریز کند.

طبق گفته مال‌باخته، شماره حساب به نام و مشخصات یک مرد بوده که شاکی مبلغ مورد توافق را به همان شماره به صورت کارت به کارت انتقال می‌دهد. زن جوان بعد از انتقال پول با شماره مورد نظر تماس می‌گیرد که متوجه می‌شود صاحب آگهی تلفنش را از دسترس خارج کرده است.

فردای آن روز زمانی که دیگر خبری از صاحب آگهی نمی‌شود، شاکی به پلیس فتا می‌آید و علیه این زن شکایت می‌کند. وقتی فهمید که حساب بانکی وی از سوی پلیس فتا مسدود شده است، به معاملات اخیر و خرید و فروش طلاجات گذشته‌اش فکر می‌کرد، اما راه به جایی نمی‌برد.

برای همه فروش‌هایش فاکتور صادر کرده بود و طلاجات خریداری شده را هم با دریافت فاکتور خریده بود. زمانی که پا به پلیس فتا مرکز استان خراسان رضوی گذاشت فهمید که چه کلاه بزرگی سرش رفته است. یکی از مشتریان وی که مردی جوان بوده با کارت اجاره‌ای و پول‌های سرقتی چند عدد سکه یک گرمی پارسیان از او خریداری کرده است؛ سکه‌هایی که همگی با پول‌های کثیف ناشی از شیادی خریدار به فروش رفته بود و حالا مرد طلافروش باید اثبات می‌کرد که هیچ نقشی در این چرخه کلاهبرداری نداشته است.

با اعلام چند فقره گزارش از سوی شهروندان مشهدی مبنی بر اینکه افرادی با درج آگهی در سایت دیوار مبالغی را به عنوان بیعانه از آن‌ها دریافت کرده و دیگر پاسخگوی تلفن همراهشان نبوده‌اند، پیگیری این پرونده بر عهده کارشناسان فضای سایبری این پلیس تخصصی قرار گرفت.

مأموران در بررسی اظهارات مال‌باختگان دریافتند که متهم این پرونده زنی جوان بوده است که تلفن‌های آن‌ها را پاسخ داده و شماره کارت به عنوان دریافت وجه در اختیار شکات قرار داده است. مجریان قانون در ادامه تحقیقات خود به تعدادی شماره کارت بانکی دست یافتند که صاحبان آن‌ها مرد بودند. از همین رو تحقیقات میدانی برای یافتن این افراد آغاز شد.

طولی نکشید که صاحبان کارت‌های بانکی که از معتادان متجاهر و کارتن‌خواب بودند در حوالی الماس شرق شناسایی و دستگیر شدند. سه معتاد دستگیر شده، اما در اظهارات خود مدعی شدند که از ماجرای کلاهبرداری هیچ اطلاعی نداشته و کارت بانکی خود را به مدت یک شب در اختیار دو مرد جوان قرار داده‌اند.

یکی از این افراد در جلسه بازجویی پلیسی گفت: دو مرد جوان به سراغمان آمدند و ما را به رستورانی در خارج از مشهد دعوت کردند و گفتند که خیر هستند و امشب قرعه به نام ما چند نفر افتاده است. بعد از غذا ما را به محلی بردند و شرایط خواب و حتی مصرف مواد مخدر را هم برایمان مهیا کردند. در مقابل کارت‌های بانکی ما را به مدت یک شبانه‌روز گرفتند. آن‌ها مدعی بودند که می‌خواهند با این کارت‌های بانکی اقدامات به‌ظاهر نیکوکارانه انجام دهند.

با این سرنخ‌ها، تیم رسیدگی‌کننده حالا در یک قدمی متهمان این پرونده قرار داشتند اما هنوز یک جای کار ایراد داشت. معتادان به دام افتاده مدعی بودند که آن‌ها از سوی دو مرد فریب خورده و کارت‌های بانکی‌شان را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند و از سوی مقابل شکات پرونده بودند که ادعا می‌کردند از سوی زنی جوان فریب خورده‌اند.

مأموران با در کنار هم قرار دادن پازل سرنخ‌های به دست آمده، فرضیه اینکه متهمان پرونده اشخاصی واحد بوده و با تغییر صدا نقشه شوم خود را عملی کرده‌اند، تحقیقاتشان را ادامه دادند و طولی نکشید که با استفاده از سرنخ‌های موجود و ردزنی میدانی، محل اختفای متهمان که دو مرد جوان بودند را در محدوده بولوار خیام شناسایی و این افراد را در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر کردند. متهمان به دام افتاده اگرچه ابتدا منکر هرگونه جرم و خطایی از جانب خود بودند، اما پس از رویارویی با شش معتاد دستگیر شده به حرف آمدند و به جرم خود اقرار کردند.

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی، اظهار کرد: با دستگیری متهمان پرونده که دو جوان ۲۷ و ۳۳ ساله هستند مشخص شد یکی از این افراد دارای سابقه کیفری است. متهمان ابتدا حاضر به همکاری با مأموران ما نبودند، اما با روشن شدن حقایق پرونده لب به اعتراف گشودند.

وی افزود: متهمان تصاویری غیرواقعی از لوازم خانه یا خودرو را داخل سایت دیوار منتشر و برای فریب کاربران مبالغی وسوسه‌کننده را در زیر آگهی درج می‌کردند. این افراد سپس برای ردگم‌کنی و اینکه شناخته نشوند با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر صدا، خود را به عنوان زن جا زده و با شکات ارتباط می‌گرفته‌اند. آن‌ها پس از جلب اعتماد طعمه‌های خود مبالغی را به عنوان بیعانه دریافت می‌کرده و بعد هم دیگر تلفن خود را پاسخ نمی‌داده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با اشاره به نقش شش معتاد دستگیر شده در این پرونده، تصریح کرد: متهمان اصلی این پرونده برای اینکه نقشه شوم خود را تکمیل کرده باشند به سراغ معتادان و کارتن‌خواب‌ها رفته و کارت‌های بانکی آن‌ها را در مقابل یک وعده غذای گرم و جای خواب و مصرف یک وعده مواد مخدر، دریافت کرده و مبالغ کلاهبرداری را به آن‌ها واریز می‌کردند. متهمان در قدم دوم با کارت‌های اجاره‌ای مجدد در سایت دیوار اقدام به خرید لوازم خانه، گوشی تلفن همراه و یا طلاجات می‌کرده‌اند.

وی ادامه داد: در یک شبانه‌روزی که کارت‌های معتادان در اختیار متهمان اصلی قرار داشته، طبق بررسی‌ها هرکدام از این حساب‌ها بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان تراکنش داشته و مبالغ به این کارت‌ها واریز و بعد از مدتی کوتاه خارج شده است. تاکنون ۱۴ شاکی فقط در شهر مشهد از متهمان شکایت کرده‌اند.

جهانشیری خاطرنشان کرد: مأموران ما از مخفیگاه دو متهم به دام افتاده مقادیری طلا و دلار کشف کرده‌اند. دو متهم به دام افتاده تحویل مرجع قضائی داده شده‌اند و تحقیقات از این افراد ادامه دارد.

سرقت رمال از دختر ۱۶ ساله برای بستن زبان مادر

چند روز قبل دختر ۱۶ ساله‌ای به همراه خانواده خود به پلیس مراجعه کرده و از سرقت ۵۰۰ میلیون تومان طلا توسط مردی رمال خبر دادند. دختر نوجوان در تحقیقات گفت: من بیشتر اوقات با دوستانم در اینستاگرام و واتس‌اپ صحبت می‌کردم اما مدتی بود که مادرم مدام غر می‌زد و می‌گفت چرا اینقدر با گوشی تلفن همراهت درحال چت کردن هستی و تمام وقتت را با گوشی تلف می‌کنی.

گلایه‌های مادرم تمام نداشت و من که از رفتارهای مادرم خسته شده بودم، موضوع را برای یکی از دوستانم تعریف کردم و او پیشنهاد داد برای رهایی از این رفتارها و پایان غر زدن‌های مادرم به یک رمال مراجعه کنم.

به پیشنهاد دوستم در اینستاگرام به‌دنبال پیدا کردن یک رمال بودیم تا بتواند طلسمی بدهد و زبان مادرم بسته شود. بالاخره پس از چند هفته جست‌وجو درنهایت موفق شدم مردی را پیدا کنم که به قول خودش می‌توانست طلسمی به من بدهد که زبان مادرم را ببندم و دیگر او به من گیر ندهد و با رفتارهایش اذیتم نکند.

مرد رمال پیشنهاد داد که به یکی از روستاهای اطراف تهران بروم و در کنار قبر شماره ۱۷ گورستانی که اسمش را هم به من گفته بود، طلاهایم را دفن کنم. او حتی از من خواست که از این کار فیلم و عکس تهیه کنم و برایش بفرستم و حدود ۲۴ ساعت بعد، به گورستان برگردم و طلاها را بردارم.

با تصور اینکه طلسم مرد رمال کارساز است، خودرویی را دربست کرایه کرده و راهی گورستان موردنظر شدم و همانطور که گفته بود، طلاها را در مکان مورد نظر دفن کردم، اما فردای آن روز وقتی برای برداشتن طلاها رفتم از طلاها خبری نبود. موضوع را با مرد رمال در میان گذاشتم که به من گفت نگران نباش اموات طلاها را با خودشان برده‌اند تا طلسمش کنند و حالا باید مرحله دوم را اجرا کنی. این بار باید ۱۷ قطعه طلا را در کنار قبری دیگر دفن کنی و بعد طلاها را پیش من بیاوری تا ورد و طلسم روی آنها بخوانم.

چون بیشتر طلاها را قبلاً دفن کرده بودم، از دوست و فامیل مقداری طلا قرض گرفتم و دوباره در قبرستان دفن کردم اما روز بعد وقتی برای برداشتن طلاها رفتم، باز هم از آنها خبری نبود. دوباره با مرد رمال تماس گرفتم اما تلفن همراهش خاموش و صفحه اینستاگرامش نیز غیرفعال شده بود. تازه آن موقع متوجه شدم چه کلاهی سرم رفته و ماجرا را با خانواده‌ام در میان گذاشتم. با شکایت دختر نوجوان، تحقیقات به دستور بازپرس کشیک دادسرای ویژه سرقت برای دستگیری مرد رمال آغاز شد.

کد خبر 596044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.