شاخص‌های مناسب‌سازی در دستور کار شهرداری بیرجند

شهردار بیرجند گفت: شهرداری شاخص‌های مناسب‌سازی را جهت فراهم آوردن زمینه سهولت در تردد معلولان و جانبازان در دستور کار قرار داده و نسبت به شناسایی نقاط بدون پیوستگی و نیازمند هم‌سطح‌سازی براساس اولویت‌بندی ساماندهی پیاده‌روها اقدام کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری بیرجند، «مهدی بهترین» مناسب‌سازی معابر جهت معلولان را ضروری دانست و اظهار کرد: شهرداری بیرجند تلاش کرده است در حوزه مسئولیت خود و در راستای تأمین آسایش و رفاه این عزیزان گام‌های اساسی بردارد.

وی افزود: با توجه به‌ضرورت مناسب‌سازی اماکن، معابر و فضاهای عمومی شهر به‌منظور سهولت در تردد معلولان، نابینایان، جانبازان و سالمندان، شهرداری اقدام به بهسازی و مناسب‌سازی معابر، پیاده‌روها، فضاها و اماکن شهری، هم‌سطح‌سازی و حذف اختلاف سطح‌های معابر سطح شهر، حذف زوائد و تابلوهای مزاحم خیابان‌ها، تعبیه خطوط حسی نابینایان در بعضی از پیاده‌روها و غیره کرده است تا با تسهیل در تردد معلولان و جانبازان و ایجاد فضایی بدون مانع، امکان حضور مستقل این قشر در جامعه فراهم شود.

شهردار بیرجند با بیان اینکه این اقدامات در راستای مناسب‌سازی شهر برای معلولان اجرا می‌شود، بر رفع مشکلات تردد معلولان در معابر به‌ویژه پیاده‌روها تأکید و خاطرنشان کرد: دسترسی آسان به تسهیلات و امکانات شهری حق تمام شهروندان با هر نوع شرایط جسمی است.

بهترین اضافه کرد: شهرداری شاخص‌های مناسب‌سازی را جهت فراهم آوردن زمینه سهولت در تردد معلولان و جانبازان در دستور کار قرار داده و نسبت به شناسایی نقاط بدون پیوستگی و نیازمند همسطح‌سازی بر اساس اولویت‌بندی ساماندهی پیاده‌روها اقدام کرده است.

وی به عملیات ساماندهی و بهسازی معابر سطح شهر در سال جاری اشاره کرد و گفت: احداث رمپ و سطوح شیب‌دار استاندارد در ورودی ساختمان‌های شهرداری و احداث رمپ در ورودی و خروجی پارک‌ها ازجمله پارک کاجستان، مشاهیر، پدران آسمانی و خانواده، اجرای موزائیک فرش و ساماندهی پیاده‌روهای سطح شهر از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است.

شهردار بیرجند افزود: مناسب‌سازی تنها مختص شهرداری نیست و تمام ادارات، ارگان‌ها و حتی بخش خصوصی باید در این مهم سهیم باشند.

کد خبر 596032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.