هنوز مصوبات سفر هیئت دولت به اصفهان ابلاغ نشده است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه مصوبه و ابلاغیه‌ای در خصوص سفرهای استانی به اصفهان ابلاغ نشده است، گفت: هنوز در حال رایزنی و تکمیل فهرست اعتبارات سفر هستیم و اعتبار خاصی نیز به فرمانداران ابلاغ نشده است.

حجت الاسلام محمدتقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پایان دور اول سفرهای استانی و دستاورد سفر به اصفهان و اجرای مصوبات اظهار کرد: به نظر می‌رسد بعضی از استان‌ها زودتر از ثمرات مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور برخوردار شدند، به عنوان مثال در استان خوزستان که حداقل دو بار میزبان رئیس‌جمهور بود، مصوبات سفر اعلام شده است و از برکات و ثمرات این سفرها زودتر بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ‌گونه مصوبه و ابلاغیه‌ای در خصوص سفر استانی رئیس‌جمهور به اصفهان ابلاغ نشده است، افزود: هنوز در حال رایزنی و تکمیل فهرست اعتبارات سفر هستیم، حتی زمانی که برای پیگیری بعضی اعتبارات ابلاغ شده به فرمانداران مراجعه می‌کنیم، این موضوع را مطرح می‌کنند که اعتبار خاصی اختصاص نیافته است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مسئله استان را زاینده‌رود و برداشت‌های نابجا و ناروا در بالادست دانست و گفت: تاکنون برای مشکلاتی مانند برداشت ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب در بالادست و تپه‌های سامان و بن همچنین برداشت‌های بی‌رویه در طول ۶۹ کیلومتر مسیر زاینده‌رود تا تصفیه‌خانه آب نه به شکل صریح، نه ضمنی، آشکار یا مخفی اعتباری گرفته نشده است و اگر این روند ادامه یابد به نظر می‌رسد که مردم اصفهان نسبت به تصمیم دولت در زمینه آب دچار تردید خواهند شد.

وی با اشاره به کمک‌های اصفهان به عنوان استان معین هنگام جاری شدن سیلاب در یزد و کوهرنگ، خاطرنشان کرد: در چنین حوادثی اصفهان تمام امکانات خود را برای کمک‌رسانی فرستاد و اعضای هیئت دولت و وزیر کشور نیز بلافاصله به مناطق حادثه‌دیده اعزام شدند اما حیات اصفهان در حادثه موریانه‌وار و خزنده‌ای به نام خشکسالی، ریزگردها و فرونشست زمین که در نگاه اول دفعی به شمار نمی‌آید، مورد تهدید قرار گرفته است و کمکی مشهود نیست.

نقدعلی با انتقاد از نبود حساسیت خاص نسبت به این تهدیدها در هیئت دولت، افزود: در هیچ‌یک از مصوبات سفر استانی، یک مصوبه شفاف برای تعدیل تصمیمات قبلی دیده نمی‌شود، در حالی که انتظار داشتیم دولت مصوبه‌ای در خصوص کمبود بارش یا آب در حوضه آبریز زاینده‌رود داشته باشد. در هیچ‌یک از مصوبات هیئت دولت این موضوع مورد توجه قرار نگرفت و امیدواریم ثمره مصوبات را در عمل ببینیم.

کد خبر 596016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.