شکست آمریکا در پرونده نفتی/یونان نفت توقیف شده ایران را پس داد

پس از انجام اقدامات لازم توسط جمهوری اسلامی ایران و پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته توسط تمام ارگان‌های مرتبط کشور، دادگاه یونانی نسبت به صدور حکم، جهت بازگرداندن نفت به مالک ایرانی اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر صفایی با بیان اینکه کشتی «لانا» تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران نفت متعلق به یک شرکت خصوصی جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار کرد: این کشتی که دچار نقص فنی شده بود در سواحل یونان متوقف و بار آن به درخواست دادگاه آمریکایی، توسط دولت یونان توقیف شد.

به گفته وی، پس از انجام اقدامات لازم توسط جمهوری اسلامی ایران و پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته توسط تمام ارگان‌های مرتبط کشور، دادگاه یونانی نسبت به صدور حکم، جهت بازگرداندن نفت به مالک ایرانی، اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در نهایت پس از انجام اقدامات فنی صورت گرفته در مورد کشتی لانا و انجام تعمیرات مربوطه از شب گذشته عملیات بازگرداندن بخشی از بار کشتی آغاز شد، افزود: بازگرداندن این بخش از بار کشتی که به تانکری در اجاره آمریکایی‌ها منتقل شده بود، آغاز شده است.

واکنش سفارت ایران به بازگرداندن نفت مسروقه

همچنین سفارت ایران در یونان در توئیتی اظهار کرد: به یاری خداوند بزرگ، در پیگیری و تأمین منافع ملی کشورمان، لحظه‌ای تردید به خود راه نخواهیم داد.

یونان روز بیست‌وپنجم ماه مه امسال به درخواست آمریکا نفتکش لانا را که حامل ۷۰۰ هزار بشکه نفت ایران بود توقیف کرد.

دولت یونان اعلام کرد که این محموله را به درخواست وزارت دارایی آمریکا توقیف کرده است، اما مشخص نکرد که چرا این کشور تصمیم گرفته که به درخواست واشنگتن عمل کند.

پس از این اقدام یونان، مقامات کشورمان به این مسئله به شدت اعتراض کردند و آن را یک راهزنی دریایی به حساب آوردند. با ادامه فشارهای دولت ایران، یونان بالاخره پذیرفت که محموله نفت را آزاد کند و دادگاه این کشور حکم لغو توقیف نفتکش را صادر کرد.

به گزارش ایمنا، دولت یونان بیست‌وپنجم ماه مه سال جاری به درخواست یک دادگاه آمریکایی، محموله نفتکش لانا را توقیف کرد و تانکر مذکور را که به دلیل نقص فنی به سواحل یونان منتقل شده بود، متوقف کرد و دولت یونان اعلام کرد که این محموله نفتی را به درخواست وزارت دارایی آمریکا توقیف کرده است! 

کد خبر 595991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.