برخورد شهرداری شهرکرد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: شهرداری در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، در چارچوب قانون با متخلفان به طور جدی برخورد می‌کند.

عبدالصادق نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو گزارش ساخت‌وساز غیرمجاز توسط یکی از مالکان، پیگیری لازم به عمل آمد تا از ادامه این ساخت‌وساز جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به مقاومت مالک و همکاری جهت تعطیلی کار، با هماهنگی مراجع قضائی و همراهی پلیس به عنوان ضابطان دادگستری از ادامه ساخت‌وساز خلاف مفاد پروانه ساختمانی ممانعت و پرونده تخلفات صورت گرفته جهت طی مراحل قانونی در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

سرپرست شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: شهرداری در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در چارچوب قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

نجفی تصریح کرد: نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تأسیسات که به موجب طرح‌ها و ضوابط مصوب در داخل حریم شهر مجاز شناخته شده و حفاظت از حریم به استثنای شهرک‌های صنعتی (که در هر حال از محدوده قانونی و حریم شهرها و قانون شهرداری‌ها مستثنی هستند) برعهده شهرداری است، هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در این حریم تخلف محسوب و با متخلفان طبق مقررات برخورد می‌شود.

وی گفت: در اجرای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، معاونت شهرسازی پس از طی مراحل قانونی نسبت به صدور پروانه ساختمانی، مجوز دیوارکشی و پاسخ استعلامات از سایر ادارات اقدام می‌کنند و براساس همین ماده قانونی شهرداری از ساخت‌وسازهای غیرقانونی جلوگیری به عمل آورده و پرونده متخلفان را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال می‌کند.

کد خبر 595982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.