برنامه جدید سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی اعلام شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر لزوم اولویت دادن به واحدیابی‌های میدانی در ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور در کنار واحدیابی سیستمی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، داوود منظور بر لزوم اولویت دادن به واحدیابی‌های میدانی در ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور در کنار واحدیابی سیستمی تاکید کرد.

وی در حاشیه بازدید از ادارات امور مالیاتی ورامین، پیشوا و پاکدشت، با تاکید بر لزوم اولویت دادن به واحدیابی‌های میدانی و سیستمی در ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی، گفت: سازمان امور مالیاتی باید با استفاده از ظرفیت‌های میدانی و سیستمی و با استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها و بهره گیری از اطلاعات و داده‌های مختلف، گنجینه‌های پنهان مالیاتی را در جای جای کشور و شهرهای مختلف کشف نماید.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی هوشمندسازی مالیاتی را رویکرد اصلی نظام مالیاتی در دوره تحولی دانست و گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی ضرورت امروز اقتصاد کشور است که برنامه‌ها و طرح‌های ملی و مهمی از جمله اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای نیل به این هدف، در دستور کار سازمان امور مالیاتی کشور قرار گرفته است.

وی مهم‌ترین ثمرات هوشمندسازی مالیاتی را تحقق شفافیت، عدالت مالیاتی و انجام خدمت بهتر و سریع‌تر به شهروندان دانست و گفت: در دولت مردمی، همه امور با هدف خدمت بهتر به مردم انجام می‌شود که در همین راستا ابلاغ الکترونیکی را به صورت جدی دنبال و به‌زودی تمام ابلاغ‌های مالیاتی، الکترونیک خواهد شد و مردم بدون مراجعه به ادارات از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 595972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.