رکوردهایی که سپاهان با شکست استقلال ثبت کرد

پیروزی خارج از خانه سپاهان برابر یکی از رقبای مستقیم در راه قهرمانی، از لحاظ آماری به چند جهت قابل توجه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال سپاهان در دیدار افتتاحیه لیگ بیست‌ودوم موفق شد با گل‌هایی که یاسین سلمانی و رامین رضائیان در دقایق ۵۲ و ۵۷ به ثمر رساندند، استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست دهد تا به سومین برد خود در خانه استقلال در پنج فصل اخیر دست پیدا کند.

به غیر از متوقف کردن رکورد شکست‌ناپذیری استقلال، این برد برای سپاهان یک دستاورد دیگر هم داشت و آن ثبت بهترین پیروزی تاریخ سپاهان در خانه استقلال بود. درواقع از سال ۱۳۵۱ که دو تیم برای اولین بار رودرروی یکدیگر قرار گرفته بودند، هیچ‌گاه سابقه نداشت که سپاهان در چارچوب رقابت‌های لیگ‌های سراسری استقلال را با اختلاف دو گل در تهران شکست دهد اما این اتفاق روز گذشته رخ داد و پیروزی دو بر صفر تیم مورایس تبدیل به بهترین پیروزی تاریخ سپاهان در خانه استقلال در چارچوب رقابت‌های لیگ شد. البته پیش از این سپاهان یک بار دیگر نیز در ورزشگاه آزادی با نتیجه دو بر صفر برابر استقلال پیروزی شده بود که آن بازی، دیدار برگشت فینال جام حذفی سال ۸۳ بود و در چارچوب رقابت‌های لیگ برگزار نمی‌شد.

استقلال روز گذشته پس از ۳۰ بازی در چارچوب رقابت‌های لیگ شکست خورد، جالب اینکه آخرین بار همین سپاهان در هفته پایانی لیگ بیستم موفق به شکست استقلال شده بود و دقیقاً پس از گذشت یک فصل، دوباره شکست استقلال به دست سپاهان رقم خورد. استقلال پیش از این دیدار ۴۶۰ روز بود که با اختلاف دو گل شکست نخورده بود و البته ۳۷۸ روز از آخرین شکستش در لیگ می‌گذشت.

استقلال تا پیش از شروع فصل جاری در هیچ‌یک از دیدارهایی که به عنوان تیم میزبان در هفته اول برابر رقیب خود قرار می‌گرفت، بازنده نبود که این رکورد با شکست مقابل سپاهان شکسته شد. تا پیش از آغاز این فصل، استقلال در ۱۲ دوره لیگ برتر به عنوان تیم میزبان لیگ را آغاز کرده بود که ۹ پیروزی و سه تساوی حاصل کار آبی‌ها در این ۱۲ دیدار بود.

با پیروزی روز گذشته سپاهان مقابل استقلال، تعداد پیروزی‌های دو تیم در دیدارهای رودررو در عدد ۳۰ برابر شد؛ البته اگر تنها دیدارهای رسمی را ملاک قرار دهیم، استقلال ۳۰ پیروزی و سپاهان ۲۸ پیروزی در دیدارهای رودررو دارند.

کد خبر 595956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.