خدمات‌رسانی ۴۰۰۰ نفر از ۱۲ کلان‌شهر کشور در پیاده‌روی اربعین

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تهران گفت: بیش از چهار هزار نفر از ۱۲ کلان‌شهر ایران در حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین، به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، جلال بهرامی اظهار کرد: شهرداری تهران مسئولیتی در خصوص اربعین امام حسین (ع) ندارد و مسئولیت این نهاد از ناحیه حاکمیتی دولت است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور مسئول ستاد مرکزی اربعین است و شهرداری در این ستاد مسئولیت دبیری کمیته خدمات شهری را بر عهده دارد، تاکید کرد: ۱۲ کلان‌شهر ایران ذیل این کمیته در مرزهای کشور و خارج از مرز خدمات‌رسانی خواهد کرد؛ این کلان‌شهرها تنها خدمات‌رسانی خواهند کرد و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای احداث فضا در این زمینه نخواهند داشت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تهران با بیان اینکه تقسیم وظایف بین کلان‌شهرها توسط دبیر کمیته ستاد مرکزی اربعین انجام خواهد شد، اضافه کرد: خدمات کلان‌شهرها شامل نظافت و رفت‌وروب، جمع‌آوری پسماند، تأمین ایمنی و ارائه خدمات آتش‌نشانی در مسیر است.

وی با بیان اینکه با کلان‌شهرها به توافق رسیده‌ایم که چهار هزار نفر نیرو جهت خدمات‌رسانی برای حماسه اربعین به‌کار گرفته شوند، اظهار کرد: با توجه به فراخوان زائران و به تناسب حضور آنها در این حماسه، ممکن است تغییراتی در تعداد جمعیت خدمات‌رسان داشته باشیم.

کد خبر 595951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.