«پد بالگرد اورژانس هوایی» در کوه صفه احداث می‌شود

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از اجرای طرح احداث «پد بالگرد اورژانس هوایی» در کوه صفه خبر داد و گفت: ساماندهی و ایمن‌سازی محوطه‌ها و مسیرهای عمومی گردشگری و کوهنوردی با استفاده از نظرات کارشناسی در دستور کار قرار دارد.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به مراجعه بالای شهروندان و ورزشکاران برای کوهنوردی به کوهستان صفه، ایمن‌سازی مسیرهای عمومی کوهنوردی ضروری است.

وی با بیان اینکه مجموعه ارتفاعات کوه صفه واقع در جنوب منطقه پنج شهرداری در بلندترین نقطه دارای ارتفاع ۲۲۵۷ متر بوده است که از سطح شهر اصفهان حدود ۶۸۰ متر ارتفاع دارد، افزود: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و تسریع در انجام عملیات امداد و نجات، همچنین درخواست کوهنوردان و شهروندان طی پیام‌های ۱۳۷ و مراجعات حضوری، ساماندهی و ایمن‌سازی محوطه‌ها و مسیرهای عمومی گردشگری و کوهنوردی با استفاده از نظرات کارشناسی در دستور کار قرار دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسی به‌عمل آمده توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، در حوادثی که در ارتفاعات کوه صفه اتفاق می‌افتد، عملیات انتقال مجروحان توسط امدادگران به دلیل صعب‌العبور بودن مسیرها و بعد مسافت تا موقعیت قابل حمل توسط خودروهای امدادی و اورژانس در بازه زمانی دو تا سه ساعت صورت می‌گیرد که این زمان صدمات جبران‌ناپذیری را به شخص حادثه‌دیده وارد می‌کند، لذا احداث پد بالگرد اورژانس هوایی جهت تسریع در عملیات امداد و نجات پیشنهاد شد.

وی خاطرنشان کرد: طی بررسی‌ها و برگزاری جلسات کارشناسی و بازدیدهای میدانی کارشناسان این منطقه با سازمان آتش‌نشانی، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی، اورژانس هوایی و اداره کل میراث فرهنگی جانمایی بهینه انجام و طرح به شورای تأمین فرمانداری ارسال شد، بنابراین با نظر مساعد استانداری و فرمانداری همچنین موافقت شهردار اصفهان، این طرح اجرایی خواهد شد.

رضایی به شهروندان توصیه کرد: افراد به‌ویژه اشخاص غیرحرفه‌ای و ناآگاه، بدون آموزش و آشنایی با فنون کوهنوردی، بدون داشتن تجهیزات مناسب و به صورت انفرادی از صعود به ارتفاعات و عبور از مسیرهای فرعی، صعب‌العبور و ناایمن پرهیز کنند و دوستداران کوهنوردی این ورزش را همراه با باشگاه‌های مجاز تحت نظر هیئت کوهنوردی انجام دهند.

کد خبر 595944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.