طرح «مشاوره محله» در مشهد اجرا می‌شود

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به ایجاد مراکز مشاوره محلی در این کلان‌شهر گفت: با کمک متولیان مساجد مشهد، مراکز مشاوره محلی به صورت گروهی در طرح «مشاوره محله» برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی ابراهیمی با اشاره به تغییر عنوان اداره آسیب‌دیدگان اجتماعی به اداره اجتماعی، اظهار کرد: تغییر نام این اداره از نظر وظایف و رویکرد آن بوده است که در این خصوص، اداره اجتماعی نقش سیاست‌گذاری، تدوین برنامه‌های کلی، مشارکتی و انجام وظایف شهرداری در حوزه امور اجتماعی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه وظایف اداره اجتماعی با هماهنگی سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی قابل اجرا است، ادامه داد: سازمان اجتماعی در چند حوزه اجتماعی همچون هدایت آسیب‌دیدگان اجتماعی، کارتن‌خواب‌ها، افراد ولگرد، متکدیان و کودکان کار وظایف قانونی دارد که در رویکردهای جدید مباحث ساماندهی و اجرایی به مناطق واگذار می‌شود؛ در این راستا حوزه اجتماعی سازمان بیشتر نقش سیاست‌گذار را بر عهده خواهد داشت.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص ایجاد مراکز مشاوره محلی، اضافه کرد: با کمک متولیان مساجد مشهد، مراکز مشاوره محلی به صورت مشاوره گروهی در طرح «مشاوره محله» برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌رو برای آسیب‌دیدگان اجتماعی، تصریح کرد: برای توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی اقدامات بسیار خوبی انجام خواهد شد و رویکردهای جدیدی را مورد توجه قرار دادیم تا بتوانیم در هر منطقه مراکز اجتماعی داشته باشیم و موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را جدی‌تر دنبال خواهیم کرد که اعتبار خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی در خصوص همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌ها در بحث معتادان متجاهر، افزود: با همکاری سایر سازمان‌ها همچون شورای هماهنگی مواد مخدر، بهزیستی و دادستان ویژه در امور کمپ و معتادان متجاهر، به‌صورت کلی فعالانه‌تر عمل خواهیم کرد.

وی در خصوص رویکرد کلی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، گفت: در اداره اجتماعی، رویکرد کلی تمرکز بر انجام وظایف قانونی شهرداری در حوزه اجتماعی با کمک نهادها و سازمان‌ها، سیاست‌گذاری، تفویض اختیار و اعتبار به مناطق به‌ویژه ارائه خدمات به بخش‌های محروم شهری است.

کد خبر 595924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.