آماده‌باش نیروهای امدادی در پی زلزله رضوانشهر

دو تیم اعزام گروه‌های ارزیاب به منطقه وقوع زلزله در رضوانشهر تا این لحظه اعزام شده است و نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش ایمنا، سیاوش غلامی از آماده‌باش نیروهای امدادی و خانه‌های هلال احمر گیلان ضمن هماهنگی با اداره کل مدیریت بحران استان درپی وقوع زلزله در شهرستان رضوانشهر خبر داد.

وی از وقوع زمین لرزه‌ای با بزرگی ۴.۳ ریشتر در حوالی رضوانشهر خبر داد و گفت: طبق گزارش لرزه‌نگاری این زلزله ساعت ۲۲:۵۱ در عمق ۲۳ کیلومتری زمین رخ داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان افزود: درپی زلزله اخیر که کانون آن حوالی رضوانشهر بوده است ضمن اعزام نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات و شعبه شهرستان رضوانشهر به منطقه و ارزیابی زمین لرزه، کلیه پایگاه‌های امداد و نجات و خانه‌های هلال این شهرستان و استان ضمن هماهنگی با اداره کل مدیریت بحران استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با اشاره به اینکه دو تیم اعزام گروه‌های ارزیاب به منطقه را داشتیم، همچنین معاون امداد و نجات در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر مستقر است، گفت: خوشبختانه تاکنون خسارات جانی و مالی گزارش نشده است.

غلامی از شهروندان خواست آرامش خود را حفظ کرده و نکات ایمنی و هشدارهای اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح را رعایت کنند و یادآور شد: مردم برای گزارش حوادث می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

منبع: رکنا

کد خبر 595855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.