موثرترین روش برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا چیست؟

به نظر می‌رسد که قرنطینه کردن خود پس از بروز علائم بیماری کووید-۱۹ موثرترین روش جهت پیشگیری از بروز بیماری کرونا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قوانین و اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش خطر انتقال بیماری کووید -۱۹ به دیگران بسیار ساده است و قرنطینه کردن، یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کاهش خطر انتقال بیماری به دیگران است.

بیماری کووید -۱۹ زمانی رخ می‌دهد که فرد در تماس نزدیک با فرد آلوده قرار بگیرد، بنابراین توصیه شده است که در صورت تماس نزدیک با فرد آلوده، فوراً خود را ایزوله کنید تا خطر انتقال بیماری به دیگران کاهش پیدا کند. بروز عفونت مجدد کرونا موضوع جدیدی نیست به طوری که ممکن است افراد زیادی به صورت مکرر به این ویروس مبتلا شوند؛ بنابراین ازآنجاکه احتمال بروز عفونت مجدد وجود دارد، لازم است افراد اقداماتی را به منظور جلوگیری از شیوع عفونت انجام دهند.

مزایای قرنطینه کردن خود در منزل چیست؟

یکی از مؤثرترین مزایای قرنطینه کردن خود در منزل، محافظت کردن از سلامت افراد مسن و کودکان است. ایزوله کردن خود در دوران عفونت، باعث می‌شود میزان تعاملات با افرادی که بیشتر مستعد ابتلاء به بیماری هستند محدود شود. به همین دلیل، با قرنطینه کردن خود در منزل نه تنها از خود محافظت می‌کنید بلکه از دیگران نیز در برابر بیماری کووید -۱۹ محافظت می‌کنید.

چه زمانی باید خود را قرنطینه کنیم؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد، نباید برای قرنطینه کردن خود منتظر پدیدار شدن علائم بیماری بمانید، بلکه لازم است افراد بلافاصله پس از اینکه متوجه شدند با فرد مبتلا در تماس بوده‌اند، خود را قرنطینه کنند. افراد بدون علامت نیز می‌توانند ویروس کرونا را به دیگران منتقل کنند، بنابراین قرنطینه کردن خود در منزل خطر انتقال بیماری به دیگران را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. همچنین، درصورتی‌که اخیراً به مکانی رفته‌اید که شیوع کووید -۱۹ در آن ناحیه در اوج بوده است، ایمن‌تر است که به مدت هفت تا ۱۰ روز خود را قرنطینه کنید، صرف‌نظر از اینکه دچار علائمی شده‌اید یا خیر.

قرنطینه کردن به چه معنا است؟

قرنطینه کردن خود به معنای دور ماندن از افراد سالم است؛ در این شرایط افراد ممکن است چندین روز در یک اتاق بمانند، به مدرسه، دانشگاه یا سرکار نروند، از حضور در محیط‌های عمومی دوری کنند و از ملاقات با افراد دیگر نیز بپرهیزند.

کد خبر 595784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.